آزادی61 زندانی جرائم غیرعمد از مراکز تأمینی‌وتربیتی کهگیلویه وبویراحمد

منصور بیژنی مدیر کل زندان ها و نائب رئیس ستاد دیه استان از آزادی 61 نفر از زندانیان و محکومین مالی غیر عمد از ابتدای سالجاری در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های کهگیلویه وبویراحمد، بیژنی با اعلام این خبر و با اشاره به عملکرد ستاد دیه استان در شش ماهه نخست امسال اظهار داشت: با همکاری و همراهی اعضای ستاد دیه استان، خیرین و نیکوکاران، منابع استانی و کشوری ستاد دیه از ابتدای سالجاری تا کنون تعداد 61 زندانی جرائم غیرعمد استان با ترکیب 60 زندانی مرد و یک زندانی زن از زندان آزاد شده اند.
وی میزان کل بدهی افراد آزاد شده را بالغ بر 20 میلیارد تومان ذکرکرد و افزود: با پیگیری و مداخله کمیته های صلح و سازش و دعوت از طرفین مبلغ 14میلیارد تومان از شکات و طلبکاران تخفیف و رضایت اخذ شده و مابقی نیز از محل اعطای تسهیلات ارزان قیمت و کمک های بلاعوض تأمین و پرداخت شده است.
بیژنی تعداد موجودی زندانیان جرائم غیرعمد زندان های استان که صرفاً محکوم مالی هستند را 223 نفر اعلام و اظهار امیدواری کرد تا با تشکیل منظم جلسات، جلب کمک خیرین و همکاری و همراهی بانک های عامل زمینه آزادی بخشی از این زندانیان فراهم گردد.

نائب رئیس ستاد دیه با بیان اینکه ابلاغیه اعطاء تسهیلات بانکی با تأخیر به ستاد دیه اعلام شده است ،عنوان داشت: جهت پرداخت بدهی افراد زندانی نیاز به تسهیلات و معرفی به بانک های عامل است که متأسفانه در اعطاء تسهیلات بانکی به زندانیان معرفی شده دیر اقدام شده و این یکی از دلایل کاهش آزادی زندانیان جرائم غیر عمد در استان است.

مدیر کل زندان های استان در ادامه تصریح کرد: زنداینان جرائم غیر عمد و محکومین مالی افراد غیر بزهکارند که منتظر کمکهای خیرخواهانه خیرین و نیکوکاران و گذشت شکات می باشند.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha