فرهنگ کار و کارآفرینی بین زندانیان نهادینه شود

مدیرکل زندان های هرمزگان گفت: باید فرهنگ کار و کارآفرینی بین زندانیان نهادینه شود و از ظرفیت گروه های مردم نهاد، خیران و کارآفرینان نیز باید به خوبی و در جهت اشتغال و فروش محصولات زندانیان استفاده کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی زندان های هرمزگان، مصطفی کیشانی در نشست شورای اشتغال زندان های هرمزگان افزود: در سالجاری مبلغ ۱۵ میلیارد ریال اعتبار برای اشتغال زندانیان و خانواده های آنان در استان اختصاص یافته است.

وی بیان داشت: مبلغ یادشده در اختیار کارآفرینان قرار می گیرد تا برای مددجویانی که از زندان های استان آزاد می شوند، اشتغالزایی شود.

مدیرکل زندان‌های هرمزگان ادامه داد: باید بازاری مناسب نیز برای عرضه محصولات زندانیان فراهم کرد تا محصولات زندانیان در کوتاه ترین زمان ممکن به فروش برسد.

وی ادامه داد: یکی از اولویت های مهم سازمان زندان ها، توسعه اشتغالزایی در زندان ها و فراهم کردن زمینه اشتغال مناسب برای زندانیان است.
مدیرکل زندان‌های هرمزگان اظهار داشت: اشتغالزایی در زندان ها باید منجر به کسب درآمد برای زندانیان شود و همه اقدام‌ها در حوزه اشتغال راستی آزمایی خواهد شد.
وی بر ساماندهی بانک اشتغال زندانیان تاکید کرد و بیان داشت: رشد اشتغال در زندان ها باید تا شهریور به ۳۰ درصد برسد و تا پایان سال همه زندان ها اشتغال ۵۰ درصدی را ثبت کنند.
کیشانی بر مهارت آموزی در زندان ها هم تاکید کرد و اظهارداشت: باید با همکاری مراکز فنی وحرفه ای، صنایع دستی و جهادکشاورزی، آموزش مهارت های کوتاه مدت و دارای بازارکار در ستورکار قرار گیرد، تا مددجویان بیشتری جذب آموزش های شغلی شوند.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha