با کمک ستاد اجرایی فرمان امام(ره) ۲۱ مددجوی ندامتگاه تهران بزرگ آزاد شدند

در راستای دستورالعمل ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندانها با تعامل انجام گرفته از طرف خیرین و نهاد های حمایتی زمینه آزادی تعدادی از مددجویان ندامتگاه تهران بزرگ فراهم گردید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی زندان های استان تهران، سرپرست مجتمع ندامتگاه تهران بزرگ با اعلام این خبر از  آزادی ۲۱ زندانی با حمایت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) خبر داد.
مزدارانی در این باره گفت : برخی از زندانیان محکوم جرایم عدم و غیرعمد با توجه به داشتن شاکی خصوصی و رد مال به رغم اتمام  حبس تا استیفای حقوق شاکی باید در زندان بمانند که این امر باعث آسیب های مختلف فردی و خانوادگی برای زندانی و خانواده وی  می شود. در این راستا با حمایت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) ۲۱ نفر از مددجویان ندامتگاه تهران بزرگ که علی رغم پایان حبس به علت مشکلات مالی قادر به پرداخت بدهی خود نبودند از زندان آزاد شدند.
سرپرست مجتمع ادامه داد: اخذ رضایت این مددجویان از طریق مددکاری اجتماعی زندان صورت گرفت و با تلاش مددکاران و رایزنی با شکات با پرداخت ۳۸۰ میلیون تومان رضایت لازم  اخذ گردید. ضمن این که اصل بدهی این افراد رقمی بالاتر از این مقدار بوده است.

مزدارانی افزود: از اقدامات دیگر واحد مددکاری می توان به جذب مشارکت های خیرین نیکوکار جهت کمک به آزادی زندانیان اشاره نمود که در این راستا با تلاش مددکاران اجتماعی  و رایزنی انجام گرفته با خیرین شهرک صنعتی شمس آباد بخش فشافویه رقمی بالغ  بر ۱۵۰ میلیون تومان جذب و توسط این مبلغ ۱۲ نفر از مددجویان آزاد شدند
مزدارانی ابراز امیدواری کرد در آینده ای نزدیک با جلب هر چه بیشتر کمک های خیرین و نهادهای حمایتی، زمینه آزادی مددجویان بیشتری فراهم گردد.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha