رئیس سازمان زندان‌ها و کمیسیون اجتماعی مجلس به گفتگو نشستند/ دعوت غلامعلی محمدی از مجلسی‌ها برای بازدید از اقدامات تحولی در زندان‌ها/ اشتغال حداکثری در زندان‌ها در راه است

رئیس سازمان زندان‌ها با حضور در کمیسیون اجتماعی مجلس، از تلاش مراکز تأمینی و تربیتی کشور، برای توسعه اشتغال حداکثری در زندان‌ها و کمک به مددجویان و خانواده‌های آنان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور، دکتر غلامعلی محمدی رئیس سازمان زندان‌ها عصر امروز، 31 خردادماه به دعوت کمیسیون اجتماعی مجلس در جمع نمایندگان حضور یافت و درباره برنامه‌های اصلاحی و تربیتی و نیز مدیریت علمی زندان‌ها به گفتگوی صمیمی با آنان نشست.
دکتر محمدی در ابتدای این نشست با یادآوری اشتغال‌زایی و حمایت از خانواده مددجویان بعنوان اولویت‌های مهم سازمان زندان‌ها در سال جاری، بر باز بودن درب زندان‌ها به روی خیرین، کارآفرینان و بویژه نمایندگان مردم در مجلس تأکید کرد.

•    تأکید بر کاهش نرخ تکرار جرم با افزایش ظرفیت اشتغال در زندان‌ها
رئیس سازمان زندان‌ها در ادامه موضوع اشتغال و حرفه‌آموزی مددجویان بویژه در دوران حبس را از موضوعات مهم در کاهش نرخ تکرار جرم و بازگشت مجدد آنان به زندان دانست و افزود: در سال جاری و در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب، ما نیز متناسب با شعار سال 10 اولویت جدی را درپیش گرفته‌ایم که اولین اولویت توسعه کمی و کیفی اشتغال است.
محمدی همچنین با تقدیر از نمایندگان مجلس درجهت همراهی با سازمان زندان‌ها در بسط اشتغال و نیز حمایت از خانواده مددجویان یادآور شد: خوشبختانه مجلس با تصویب اعتبار مناسب، دست زندان‌ها را برای اقدامات تحولی بازگذاشته است.
رئیس سازمان زندان‌ها همچنین افزود: اقدام دوم مجلس در حمایت از تحول‌آفرینی در زندان‌ها و توسعه اشتغال مددجویان، معافیت مالیاتی سرمایه‌گذاران علاقه‌مند در حوزه اشتغال زندان‌هاست که جای تقدیر دارد.

•    مولفه‌ای به نام اشتغال در مسیر اصلاح و تربیت مددجویان
وی در ادامه نیز به تأسیس مجتمع‌های کارگاهی در مراکز تأمینی و تربیتی کشور اشاره و بر اشتغال مددجویان در این کارگاه‌ها همراه با دریافت دستمزد مکفی تأکید کرد. به گفته غلامعلی محمدی؛ اشتغال و توسعه آن در زندان‌ها نه‌تنها از اولویت‌های اصلی سازمان بلکه جز مولفه‌های اصلی در روند اصلاح و بازپروری مددجویان خواهد بود.
وی همچنین توضیح داد: برنامه‌ریزی ما بر این است که تا سه ماهه سال جاری، شاهد رشد 20 درصدی اشتغال در زندان‌ها باشیم. همچنین برای پایان شهریورماه رشد 30 درصدی و نهایتا تا پایان سال نیز رشد اشتغال 50 درصدی را درنظر گرفته‌ایم که باید با برنامه‌ریزی علمی و درست به آن برسیم.
رئیس سازمان زندان‌ها رشد اشتغال در زندان‌ها را از محورهای ارزیابی عملکرد مدیران در حوزه زندانبانی دانست و گفت: رشد اشتغال از نظر ما توام است با کسب درآمد مکفی برای زندانی که بالتبع شامل خانواده او نیز خواهد شد. هرچند ما از طریق انجمن‌های حمایت زندانیان هم از آنان حمایت‌های مادی و معنوی داشته‌ایم و این روند ادامه دارد.

•    دعوت از نمایندگان مجلس برای بازدید از اقدامات تحولی در زندان‌ها
 محمدی در این ارتباط از انعقاد تفاهمنامه با بنیاد برکت و سازمان بسیج سازندگی خبر داد و این اقدامات را در راستای ایجاد اشتغال برای زندانیان و خانواده مددجویان اعلام کرد. تعامل با کمیته امداد حضرت امام(ره) و نیز بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی حضرت امام(ره) جهت پوشش حمایتی از خانواده‌های نیازمند زندانیان، از دیگر محورهای گفتگو و مورد تأکید رئیس سازمان زندان‌ها در کمیسیون اجتماعی به شمار می‌رود.
گفتنی است در این جلسه رئیس سازمان زندان‌ها از نمایندگان مجلس بویژه کمیسیون اجتماعی دعوت کرد با حضور در زندان‌ها از نزدیک در جریان برنامه‌های اصلاحی و تربیتی زندان‌ها و تلاش و اقدامات موثر زندانبانان در مراکز تأمینی و تربیتی قرار گیرند. در ادامه نیز ریاست سازمان زندان‌ها به گفتگوی تعاملی و پاسخ به سوالات نمایندگان نشست.
انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha