اشتغال زندانیان، باعث کم شدن آمار ارتکاب به جرم می‌شود

اشتغال زندانیان برای آنها اگرچه درآمد حداقلی دارد اما به نوعی نگاهی حمایتی برای خانواده های زندانیان دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی زندان‌های استان ،مدیر کل زندان‌های استان،در بازید از کارگاه‌های اشتغال زندان مرکزی بیرجند گفت:نباید اشتغال زندانیان در حد رفع تکلیف باشد ، بلکه زندانی وقت خود را صرف اشتغال و حرفه آموزی وبعد ازآن ایجاد یک شغل پایدار را همراه داشته باشد.

«علی عبدی»افزود: برقراری ارتباط خوب با زندانیان و پرهیز از ارائه وعده های دست‌نیافتنی به آنان، کمک بسیاری به حل مشکلات و پشتکار زندانیان در امر اشتغال می‌کند.

وی ادامه داد:بعضی از زندانیان به لحاظ مشکلات مالی که به دلیل زندانی شدن به خانواده‌هایشان تحمیل می‌شود، تلاش زیادی می‌کنند تا بخشی از این هزینه‌ها رادر زندان هستند، تامین کنند.

وی عنوان‌کرد: کار در زندان در بعضی موارد حتی می‌تواند تامین‌کننده هزینه خانواده‌های زندانیان باشد. افزود : شغل‌هایی مثل خیاطی، مکانیکی ،معرق کاری و... را یاد بگیرد.

عبدی با بیان اینکه در صورت حرفه‌آموزی، زندانیان مدرک می گیرندو این مدرک بیرون از زندان ارزش و اعتبار دارد، گفت: این مدرک زیر نظر سازمان فنی و حرفه‌ای و سازمان جهاد کشاورزی صادر می‌شود.

وی اظهار داشت: نداشتن مهارت نیز زمینه‌های بیکاری وباز هم ارتکاب جرم را فراهم می‌کند. به همین دلیل است که مساله حرفه‌آموزی در این سال ها به جد مورد توجه سازمان زندان‌ها قرار گرفته و تمام تلاش خود را می‌کنند تا هر روز بر تعداد کسانی که جذب کارگاه‌ها می‌شوند و کاری را فرا می‌گیرند بیشتر شود.

مدیر کل زندان‌های استان گفت: اشتغال در زندان می تواند علاوه بر ایجاد امنیت روانی برای فرد و جامعه، در کاهش آمار بازگشت مجدد به زندان نیز تاثیر داشته باشد .

«علی عبدی»افزود: هرچه قدر بتوانیم اشتغال زندانیان را توسعه دهیم به همان میزان در اصلاح مجرمین موفق خواهیم بود.

وی ادامه داد:اشتغال و تولد محصول مبتی بر نیاز روز بازار در زندان های استان باید صورت گیرد.

شایان ذکر است:مدیر کل زندان های استان،مدیر زندان مرکزی بیرجند،رئیس حفاظت و اطلاعات اداره کل،مسئول اشتغال و حرفه آموزی زندان ها،مدیر عامل بنیاد تعاون و حوزه مدیرکل از تمامی کارگاه های اشتغال در زندان مرکزی بیرجند بازید به عمل آمد که بزدوی اشتغال در زندان بیرجند توسعه و یک کارگاه زرین در مدت دو هفته ایجاد می شود.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha