اعضای کمیته هماهنگ‌کننده کشوری ایدز و دفتر برنامه‌ توسعه‌ سازمان‌ ملل از زندان مرکزی‌شیراز بازدید کردند

نظر به اقدامات بهداشت و درمان سازمان و دفتر پروژه صندوق جهانی در سازمان زندان‌ها و همچنین پرسنل پروژه صندوق جهانی تحت قرارداد انجمن حمایت مرکز در خصوص پیشگیری و درمان اچ. آی. وی در راستای برنامه پنجم استراتژیک ایدز کشوری، اعضای کمیته هماهنگ کننده کشوری و دفتر برنامه توسعه سازمان ملل طی بازدید های برنامه ریزی شده از زندان های مجری طرح از جمله زندان مرکزی شیراز بازدید کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان فارس، اعضای کمیته کشوری ایدز ضمن بازدید از زندان مرکزی شیراز از نزدیک اقدامات و فعالیت‌های زندان را در حوزه کاهش آسیب و کنترل اچ آی وی و هپاتیت و سل مورد ارزیابی قرار دادند و در بازدید از کلینیک مثلثی و بهداری زندان، دکتر ناصر سلیمانی مدیر کل بهداشت و درمان و مدیرملی پروژه صندوق جهانی در سازمان زندانها و دکتر سعید اسحاقی مدیر اجرایی پروژه صندوق جهانی در سازمان زندان ها اعضای این کمیته را همراهی کردند.
هیأت بازدید کننده؛ فرآیندهای انجام کار در راستای شناسایی، مشاوره و اقدامات درمانی زندانیان جامعه هدف را مورد بررسی قرار دادند و در پایان ضمن تاکید بر سختی و صعوبت کار در زندان ها به ویژه فعالیت کادر درمان، نحوه عملکرد و موفقیت زندان ها در کاهش آسیب و کنترل اچ آی وی را رضایت‌بخش عنوان کردند.
مدیر کل بهداشت و درمان و مدیرملی پروژه صندوق جهانی در سازمان زندان ها در حاشیه بازدید گفت: امروز میزبان کمیته کشوری ایدز بودیم اعضای کمیته از اقداماتی که درخصوص کلینیک مثلثی و بهداشت و درمان انجام شده است ابراز رضایت کردند و از همه همکاران به ویژه مدیر کل زندان های استان قدردانی می شود.
دکتر ناصر سلیمانی افزود: از زندان های فسا، مرودشت، اردوگاه حرفه آموزی و کاردرمانی و بهداری زندان مرکزی شیراز بازدید به عمل آمد و امکانات و تجهیزات مطلوبی در این زندان ها به ویژه در زندان مرکزی شیراز در حوزه بهداشت و درمان همچون؛ آزمایشگاه، کلینیک مثلثی، متادون درمانی و بخش های مختلف وجود دارد و اقدامات خوبی نیز در زمینه کنترل اچ آی وی انجام شده است که مورد حمایت گلوبال فاند می باشد.
وی اضافه کرد: تأمین نیروی انسانی و تجهیز کلینیک های مثلثی از اقداماتی است که توسط گلوبال فاند انجام شده و همچنین ۲۰۸ اتاق ایزوله در سطح زندان‌های کشور مجهز شده است.
مدیر کل بهداشت و درمان سازمان زندان ها اظهار داشت: توجه به سلامت زندانیان به عنوان امانتی که در اختیار سازمان زندان ها گذاشته شده و مقوله بهداشت و درمان به عنوان یکی از سیاست های سازمانی و شاخص کار زندانبانی مورد تاکید است و در این راستا در تعامل با دانشگاه‌های علوم پزشکی و مرکز بهداشت شهرستان ها برخی از نیازمندی‌های بهداشت و درمان زندان ها را می توان تأمین کرد و در این مسیر تحقق اهداف سازمانی را میسر نمود.
مدیر ملی پروژه صندوق جهانی در سازمان زندان ها، بر اعمال و رعایت نظم و انضباط در واحدهای بهداشت و درمان و اجرای دستورالعمل های سازمانی تاکید کرد و گفت: توجه ویژه به غربالگری زندانیان ورودی، سلامت جسم و روان زندانیان، غربالگری و پایش آنان و بهداشت محیط زندان ها مورد توجه سازمان است.
وی همچنین فرآیندهای انجام کار در حوزه‌های مختلف بهداشت و درمان را بررسی و تذکرات و توصیه های لازم را به عوامل مربوطه ارائه کرد و در پایان این بازدید با تعدادی از زندانیان ملاقات، و از نزدیک نحوه ارائه خدمات به آنان را مورد بررسی قرار داد.
شایان ذکر است در بازدید های قبلی کمیته هماهنگ کننده کشوری ایدز از زندان های مرکزی کرمانشاه و زندان مرکزی بندرعباس خدمات ارائه شده به زندانیان کاملا رضایت بخش بوده و نمایندگان کمیته هماهنگ کننده کشوری و نمایندگان دفتر برنامه توسعه سازمان ملل اقدامات صورت گرفته در این زندان ها را ستودنی و قابل قدردانی دانستند.

مدیرکل زندان های فارس در حاشیه این بازدید گفت: تمام سعی ما بر این است که خدمات قابل قبولی به جامعه هدف آسیب دیده و در معرض آسیب ارائه نماییم و خدمات در این حوزه توسعه می یابد.
اسحاق ابراهیمی افزود: شیوع بیماری کرونا، محدودیت های زیادی در همه حوزه‌ های جامعه ایجاد کرد اما در زندان ها با رعایت پروتکل ها و دستورالعمل های ستاد ملی کرونا و سازمان، خوشبختانه هیچ مورد فوتی کرونا در زندان ها نداشتیم که این نتیجه تلاش همه همکاران در سطح استان است و جا دارد از همه همکاران پرتلاش قدردانی کنم.
انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha