امنیت زندانیان؛ زیر ذره‌بین مسئولین اندرزگاه‌ها

مدیرکل زندان های استان با تأکید بر ارتقای امنیت در زندان های استان ، توجه به مسائل امنیتی را مهمترین کار اندرزگاه ها دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان خراسان جنوبی،عبدی در نخستین نشست تخصصی رؤسا ومسئولین اندرزگاه های استان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره سند تحول قضایی در بیانیه گام دوم انقلاب، بر انجام امور جهادگونه و تفکر نوآورانه در راستای تحقق اهداف سازمان زندان ها تأکید کرد.

وی از مسئولین اندرزگاه ها خواست شناسایی زندانیان خطرناک را مورد توجه و رصد قرار دهند.

مدیر کل زندان های استان بر انجام بازدید های میدانی روزانه و به صورت هدفمند از اندرزگاه ها تأکید کرد و افزود: سرکشی مراقبین، بازدید ها غیر مترقبه و نظارت مستمر بر اندرزگاه ها، باعث ارتقاء امنیت در زندان ها می شود.

وی توجه به موضوع بهداشت و درمان در اندرزگاه ها را امری ضروری برشمرد و خاطرنشان کرد: پیگیری مباحث بیماریابی در اندرزگاه ها، احصای مشکلات زندانیان صعب العلاج و پیگیری مسائل مربوط به این بیماران از مبادی ذی ربط باید به طور جدی در دستور کار مسئولین اندرزگاه ها قرار گیرد.

عبدی با اذعان به اینکه کاهش متادون در زندان ها، حرکتی جهادی را می طلبد گفت: این موضوع باید با حساسیت بیشتری انجام شود به طوری که باعث آسیب جسمی زندانیان وارد نشود.

مدیرکل زندان های استان همچنین بر فعال کردن انجمن naدر زندان ها تأکید کرد و گفت: بهداشت محیط، توزیع بسته های بهداشتی، استحمام زندانیان و ویزیت پزشک باید به طور جدی انجام شود.

عبدی درباره امور اصلاحی و تربیتی در زندان ها اظهار داشت: در راستای تکریم زندانیان، مراقبین و همکاران، هیچگونه برخورد فیزیکی با زندانیان نداشته باشند.

وی با بیان این که زندانیان متهم و محکوم باید از همدیگر تفکیک شوند گفت: کارهای اصلاحی و تربیتی باید با برنامه ریزی منظم در اندرزگاه ها اجرا شود.

مدیرکل زندان های استان با تأکید بر برپایی نماز جماعت در اندزرگاه ها ، آموزش های هنری و قرآنی، اشتغال، ارفاقات قانونی، پرونده وضعیت، تعامل با اجرای احکام را از دیگر اولویت های مسئولین اندرزه گاه ها برشمرد.

عبدی اظهار داشت: رؤسای اندرزگاه ها باید با تمامی بخش ها تعامل داشته باشند و حضور دادیار را به طور جدی پی گیری کنند.

در پایان این جلسه 2 ساعته که از طریق ویدئوکنفرانس برگزار شد رؤسای اندرزگاه ها بیرجند، قاین، طبس، فردوس، نهبندان، کانون اصلاح و تربیت و بازداشتگاه عمومی به بیان نظرات پرداختند.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha