زندانیان آزادشده که صاحب ایده‌های شغلی و طرح کسب و کار باشند حمایت مالی می‌شوند

تسهیلات کارآفرینی و خود اشتغالی با احراز شرایط قانونی به زندانیان آزاد شده متقاضی اعطا می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان‌های خراسان رضوی، جانفدا مدیرکل زندان‌های استان ضمن اعلام این خبر گفت: با توجه به اینکه عدم وجود اشتغال پایدار یکی از عوامل ارتکاب جرم و بزه در جامعه است و در یک رابطه معکوس موثرترین راه برای پیشگیری از وقوع جرم نیز محسوب می شود. از همین رو توسعه اشتغال پایدار و حرفه آموزی برای زندانیان در دوران تحمل حبس و اعمال حمایت های شغلی برای زندانیان پس از آزادی یک راهبرد اجرایی در حوزه سیاست گذاری سازمان زندانهاست.

وی افزود: در همین راستا با توجه به اینکه زندانیان پس از آزادی دچار بحران مالی هستند و توان و پشتوانه کافی برای راه اندازی شغل مناسب ندارند با موافقت دولت و مجلس در لایحه بودجه اعتبار مناسبی به عنوان تسهیلات خوداشتغالی زندانیان آزاد شده در نظر گرفته شده است.

جانفدا در تشریح این موضوع گفت: این تسهیلات به عنوان سرمایه اولیه به کلیه زندانیانی که حداقل سه ماه تحمل حبس داشته باشند،بیش از یکسال از آزادی آنها نگذشته باشد و صاحب ایده های شغلی یا طرح کسب و کار باشند با رعایت ضوابط نظام بانکی تعلق می گیرد.

شایان ذکر است متقاضیان می توانند جهت ثبت نام و تکمیل مدارک به مرکز خدمات اجتماعی و مراقبت بعد از خروج زندان های خراسان رضوی مراجعه کنند.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha