رقابت ۴ هزار مددجو در «جشنواره مسابقات آزاد مهارت زندانیان» در سطح کشور

مددجویان زندان‌های سراسر کشور در قالب «جشنواره مسابقات آزاد مهارت زندانیان» به رقابت با یکدیگر پرداختند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور، این سازمان در راستای تحقق شعار سال ۱۴۰۱ به نام "تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین" و سند تحول قضائی و همچنین اجرای اولویت "توسعه کمی و کیفی اشتغال زندانیان"، برای اولین‌بار در کشور «جشنواره مسابقات آزاد مهارت زندانیان» را برگزار کرد.

این رقابت در سطح کشور و با همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و با هدف ترویج و توسعه فرهنگ مهارت‌آموزی در بین زندانیان، کشف استعدادها و ایجاد فرصت مناسب برای شکوفایی مهارت آنان و ایجاد زمینه اشتغال پایدار زندانیان در حین حبس و پس از آزادی در بین ۳۹۳۰ نفر از زندانیان در ۲۹ استان کشور در ۸ رشته مهارتی صورت گرفت.

اتومبیل، برقکار ساختمان، قالیبافی، خیاطی مردانه و زنانه، آرایشگری و پیرایشگری مردانه، جوشکاری، صنایع دستی چوب و چرم و همچنین تراش سنگ‌های قیمتی از رشته‌های مدنظر در این مسابقات بوده است. در این دوره به برگزیدگان رتبه‌های برتر در هر رشته شغلی، با حضور مسئولان قضائی و اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان، در مراسم اختتامیه جوائز مادی و معنوی اعم از کارت هدیه نقدی ، لوح سپاس و گواهی حضور در مسابقات مهارت و مرخصی تشویقی اعطا شد.

این اقدام تحولی و رویداد مهم برای اولین بار در سازمان زندانها در دو مرحله شهرستانی و استانی برگزار شده است.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha