در اجلاس ژنو حقوق ملت ایران مقابل تروریسم اقتصادی و تحریم ها برای جهانیان تبیین شد
عتباتی رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی در اجلاس ۵۱ حقوق بشردر ژنو سوئیس

‍ رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی به همراه دکتر غریب آبادی معاون امور بین الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر در قالب هیات ستاد حقوق بشر قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران در اجلاس ۵۱ نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در ژنو شرکت کردند.

‍به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان آذربایجان غربی ، رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی به همراه دکتر غریب آبادی معاون امور بین الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر در قالب هیات ستاد حقوق بشر قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران در اجلاس ۵۱ نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در ژنو شرکت کردند.

ناصر عتباتی گفت: این اجلاس فرصت بسیار مغتنم و مفیدی هست که حقوق ملت ایران در مقابل تروریسم اقتصادی و تحریم های ناجوانمردانه برای جهانیان تببیین شود.

وی افزود : تلاش هیات اعزامی بر دفاع از حقوق ملت ایران در مقابل تروریسم اقتصادی و تحریمهای ناجوانمردانه آمریکا و غرب استوار است و در بخشهای مختلف این اجلاس به صورت جامع و کامل به آن پرداخت شد.

رئیس کل دادگستری استان به حضور هیات اعزامی ستاد حقوق بشر کشورمان در نشست مجمع عمومی شورای حقوق بشر سازمان ملل هم اشاره نمود و گفت: دکترکاظم غریب آبادی دبیر ستاد حقوق بشردر این نشست مهم مواضع کشورمان را در خصوص سازوکار گزارشگری کشوری تشریح کرد و حمایت و ارتقاء حقوق بشر و کرامت انسانی در ایران را یک اصل اساسی عنوان کرد و اقدامات قهری یکجانبه کشورهای غربی و آمریکارا نقض حقوق بشر ملت ها دانست و گفت: تحریم های یکجانبه موجبات نقض تمامی حقوق بشری مردم ایران را فراهم کرده است.

نکته مهمی که هیات ایرانی مورد تاکید قرار داد وضعیت حقوق بشر در سرزمین های اشغالی و وخامت اوضاع حقوق بشر در فلسطین اشغالی بود که باید اولویت اصلی باشد وجهان نمی تواند در این خصوص تنها نظاره گر باشد.

عضو هیات ستاد حقوق بشر قوه قضائیه ادامه داد : افتتاح نمایشگاه آثار تحریمهای یکجانبه وقهری در حاشیه مجمع عمومی یکی دیگر از برنامه های این سفر بود.

وی افزود: دیدارهایی هم با خانم آلنا دوهان گزارشگر ویژه اقدامات قهری یکجانبه و آقای فدریکو رئیس شورای حقوق بشر سازمان ملل هم انجام گرفت که گفتگوهای خوبی بین طرفین انجام شد.

عتباتی همچنین به جلسه مشترک با گزارشگر حقیقت وعدالت حقوق بشر سازمان ملل و شرکت در کارگروه مکانیسم توسعه هم اشاره و گفتگوهای مشترک را سازنده و تاثیرگذار عنوان کرد.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha