محمدی: روسای زندان‌ها مهمترین رکن در اداره امور زندان‌ها و اجرای مأموریت‌های سازمانی هستند/ هدف اصلی تسهیلات به کارآفرینان، توسعه اشتغال در زندان‌هاست

دکتر غلامعلی محمدی در نشست تخصصی «هیأت اندیشه‌ورز» که با حضور روسای زندان‌های کشور برگزار شد، گفت: در دوره جدید مدیریت زندان‌ها به سمت تحول و تعالی پیش خواهیم رفت؛ پس شما روسای زندان‌ها باید دانایی‌محوری و خرد جمعی را سرلوحه خود بگذارید که لازمه این محور نیز داشتن برنامه است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور، نشستی تازه از سلسله‌نشست‌های تخصصی «هیأت اندیشه‌ورز» در سازمان زندان‌ها و در جلسه هم‌اندیشی "روسای زندان‌های سراسر کشور" با دکتر غلامعلی محمدی برگزار شد.
رئیس سازمان زندان‌ها در این نشست که به شکل ویدئوکنفرانس به انجام رسید، با تبریک هفته قوه قضائیه و گرامیداشت یاد و خاطره آیت‌الله بهشتی و همراهان این شهید بزرگوار، تأکید کرد: ما سعی داریم با برگزاری جلسات فی‌مابین با همکاران در قالب نشست‌های «هیأت اندیشه‌ورز» و اعلام انتظارات از ایشان و نیز ارائه نقطه‌نظرات و پیشنهادات ازسوی همکاران محترم، به نحوی عمل کنیم که اداره امور زندان و تکالیف و وظایف ما با خرد جمعی و به بهترین وجه ممکن عملیاتی شود.


•    نتیجه تمام برنامه‌های ما، در خدمات روسای زندان‌ها تجلی می‌یابد
دکتر محمدی با اشاره به نقش روسای زندان‌ها در انجام امور اصلاحی و تربیتی مددجویان گفت: روسای زندان‌ها مهمترین رکن سازمان در اداره امور زندان‌ها و مهمترین افرادی هستند که در تشکیلات سازمان می‌توانند در اجرای رسالت‌ها، مأموریت‌ها و برنامه‌های سازمانی ایفای نقش کنند. 
وی همچنین اعتقاد داشت: نتیجه تمام برنامه‌های ما، در خدمات روسای زندان‌ها تجلی یافته و ظهور و بروز خواهد داشت. موضوع سازمان زندان‌ها حول زندانی و زندان است و متولی اداره زندان‌ها نیز شما روسای زندان‌ها هستید.


•    همواره آئین‌نامه و مقررات مذکور را بخوانید و آن را ملکه ذهن خودتان کنید
وی با اعلام اینکه مأموریت‌های سازمان به دست روسای زندان‌ها تجلی می‌یابد، یادآور شد: ابزار اصلی در اختیارتان برای انجام مأموریت‌ها و نیز برای رفع مسئولیت مدنی، کیفری و اداری شما همانا آئین‌نامه سازمان، مقررات در حوزه زندان‌ها و نیز عملکردتان در چارچوب آئین‌نامه زندان‌ها و البته اشراف کامل به این متون است. 
رئیس سازمان زندان‌ها اینگونه نیز تصریح کرد: توصیه می‌کنم همواره آئین‌نامه و مقررات مذکور را بخوانید و آن را ملکه ذهن خودتان کنید. انتظار دارم روسای زندان‌ها خود را مجهز به شناخت رسالت‌ها و مأموریت‌هایی نمایند که حول وظیفه شما در آئین‌نامه ذکر شده است. 


•    طبقه‌بندی مددجویان بویژه زندانیان اتباع خارجی را جدی بگیرید 
محمدی در ادامه اولویت‌های ده‌گانه سازمان زندان‌ها درسال جاری را تذکر داد و اجرای آن را متوجه روسای زندان‌ها دانست و اینگونه گفت: توسعه کمی و کیفی اشتغال، کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها، ارتقاء کیفیت غذا، اصلاح و بهبود فرآیندهای خدمت‌رسانی در زندان‌ها، خدمات رفاهی ویژه کارکنان، شناسایی نیروهای مستعد و نخبه با تأکید بر جانشین‌پروری، توجه به خانواده زندانیان، تجهیز زندان‌ها به سامانه‌های هوشمند و فناوری‌های نوین، تفکیک و طبقه‌بندی زندانیان و نیز انتقال زندانیان واجدشرایط به موطن خود، اولویت‌هایی است که در زندان‌ها باید عملیاتی شود.
وی تجلی آئین‌نامه سازمان زندان‌ها در زندان‌ها را حیاتی دانست و با تأکید بر توسعه اشتغال مددجویان گفت: خوشبختانه برای توسعه کمی و کیفی اشتغال در زندان‌ها، شاهد امتیاز معافیت مالیاتی برای سرمایه‌گذاران و نیز اعطای تسهیلات 500 میلیاردی و رشد قابل توجه آن هستیم. 
وی ادامه داد: این فرصت مناسبی است که می‌تواند مهمترین برنامه سازمان را در زندان‌ها اجرایی کند. براین اساس هم امیدوارم درنهایت تا پایان سال شاهد رشد 50 درصدی اشتغال در زندان‌ها باشیم. هدف اصلی تسهیلات، توسعه اشتغال در زندان‌هاست تا متناسب با تسهیلات، شغل ایجاد شود. بنابرین از شما می‌خواهم هم اعتبارات را جذب کنید و هم بهره‌مندی از این تسهیلات را محقق سازید. ضمن اینکه حتما بر بازپرداخت این وام‌ها نظارت داشته باشید. 


•    در بازدیدها عملکرد مدیران را راستی‌آزمایی خواهیم کرد
محمدی بر آگاهی کامل روسای زندان از مراکز تحت مدیریتی خود تصریح کرد و گفت: رئیس زندان باید از جزء به جزء مسائل زندان آگاه باشد و بصورت روزانه اطلاعات زندان را دریافت کند. مداوم سرکشی نماید و بر همه بخش‌ها نظارت داشته و مسلط بر آئین‌نامه سازمان باشد. شما چشم و چراغ سازمان هستید و قطعا سازمان به وجود شما افتخار خواهد کرد.
وی اینگونه بیان کرد: رکن اصلی تحقق برنامه سازمان، روسای زندان‌ها هستند. توقع دارم سطح عملکردی سازمان را ارتقا دهید و تردید هم ندارم که اکثریت مدیران زندان‌ها، برمبنای این موارد اقدام می‌کنند. بازدیدهای من از زندان‌ها تشریفاتی نیست و راستی‌آزمایی خواهیم کرد. هرچند می‌دانم شما همواره درجهت سربلندی سازمان قدم خواهید برداشت.
رئیس سازمان زندان‌ها در خاتمه این نشست ضمن پاسخ به سوالات روسای زندان‌ها و تأکید بر توسعه رفاهیات کارکنان، درخصوص جذب نیروهای سازمانی در حوزه زندانبانی بیان کرد: ما در جذب نیرو باید رویکرد جدید داشته باشیم یعنی علاوه بر شرایط عمومی نیاز به بهره هوشی بالا و توان جسمی مناسب آنان هم داریم و کسانی را لازم داریم که توانمندی لازم را برای کار در محیط زندان داشته باشند. 
گفتنی است سلسله‌نشست‌های تخصصی «هیأت اندیشه‌ورز» با هدف هم‌اندیشی و گفتمان‌سازی در جهت بهره‌گیری از خرد جمعی در اداره زندان‌های کشور، ازچندی پیش با حضور رئیس سازمان زندان‌ها و گروه‌های مختلف شغلی فعال در حوزه زندان‌ها دردستور انجام قرار گرفته است.
انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha