114محکوم زندان‌های هرمزگان با پابند الکترونیکی در کنار خانواده هستند

رییس کل دادگستری هرمزگان با اشاره به افزایش ۱۰۰ درصدی استفاده از پابند الکترونیکی گفت: ۱۱۴ محکوم زندان‌های این استان هم اکنون با استفاده از پابند الکترونیکی در خانه یا محدوده تعیین شده تردد می کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان هرمزگان، مجتبی قهرمانی افزود: این اقدام در راستای اجرای مصوبه نشست ساماندهی و کاهش جمعیت کیفری زندان های استان هرمزگان و اجرای آرای معوق صادره برای استفاده از پابند الکترونیکی انجام شد.
وی ادامه داد: بر اساس این مصوبه، به قاضی دفتر رسیدگی به امور زندانیان مأموریت داده شد با پیگیری از طریق اداره کل زندان های استان هرمزگان، زندان سما، شعب اجرای احکام و شعب دادگاه و محاکم استان برای تسریع در اجرای احکام معوق در این باره اقدام کند.
قهرمانی خاطر نشان کرد: با نصب ۱۱۴ عدد پابند الکترونیک از تاریخ ابلاغ مصوبه در دهم مردادماه ۱۴۰۱ تا دهم شهریور ماه، شاهد رشد بیش از ۱۰۰ درصدی استفاده از پابند الکترونیکی برای زندانیان در مقایسه با مدت مشابه قبل از آن هستیم.
به گفته این مقام قضایی جایگاه زندان‌های استان هرمزگان بر اساس شاخص‌های ۱۹ گانه ارائه شده توسط قوه قضاییه ارتقا یافته و این استان، رتبه دوم کشور را کسب کرده است.
انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha