15 زندانی نیازمند در مراسمی با حضور رئیس سازمان زندان‌ها آزاد شدند/ دکتر محمدی: برای اصلاح زندانیان و بازگشت سالم آنان به جامعه اهتمام لازم را بکار گرفته‌ایم

در بازدید دکتر غلامعلی محمدی از زندان‌های استان ایلام 15 زندانی نیازمند مالی از زندان آزاد شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره‌کل زندان‌های استان ایلام، دکتر غلامعلی محمدی رئیس سازمان زندان‌ها در سفر به ایلام در مراسم آزادی زندانیان نیازمند مالی این استان حضور یافت.

دکتر محمدی در این مراسم گفت: استان ایلام پایتخت خُدام زائرین اربعین حسینی(ع) است و مردم ولایت‌مدار این استان همواره پذیرای زائرین و عاشقان اباعبدالله(ع) هستند.

تأکید بر محور «اصلاح و تربیت» به عنوان مهمترین رسالت سازمان زندان‌ها

وی ضمن ابراز رضایت از عملکرد زندان‌های استان ایلام در حوزه اصلاح و تربیت، افزود: مهمترین رسالت و ماموریت سازمان زندان‌ها «اصلاح و تربیت» مددجویان است. برای اصلاح زندانیان و بازگشت سالم آنان به جامعه اهتمام لازم را بکار گرفته‌ایم و به مصداق آیه 32 از سوره مائده «مَنْ أَحْیاها فَکَأَنَّما أَحْیَا النَّاسَ جَمِیعا»ً که زینت‌بخش نشان سازمان زندان‌هاست، بر این باوریم که نجات یک انسان، نجات یک جامعه است.

رئیس سازمان زندان‌ها در ادامه گفت: بهترین اقدامات برای اثربخشی فعالیت‌های اصلاحی و تربیتی، توسعه کمی و کیفی اشتغال است. محمدی همچنین ادامه داد: مهمترین برنامه اولویت‌دار ما در حوزه بازسازگاری اجتماعی زندانیان، توجه به امر اشتغال آنان است.

امید به تحقق اشتغال 50 درصدی در تمام زندان‌ها

وی با اشاره به تحقق اشتغال 30 درصدی در زندان‌های ایلام طی شش ماهه اول سال، عنوان کرد: امید است تا پایان سال جاری، اشتغال 50 درصدی در تمامی زندان‌های کشور فراهم شود.

رئیس سازمان زندان‌ها اظهار داشت: دادرسی الکترونیک در زندان‌های استان ایلام به مرز 95 درصدی رسیده؛ درحالی‌که میانگین کشور 72 درصد است و این نشان از تعامل مثبت و سازنده زندان با مراجع قضایی است که جای تقدیر از همکاری اثربخش رئیس‌کل دادگستری دارد.

عضو شورای‌عالی قوه قضائیه به بهره‌مندی زندانیان از ارفاقات قانونی و مجازات جایگزین حبس مانند استفاده از پابند الکترونیکی که مورد تاکید رئیس قوه قضاییه نیز هست، اشاره داشت و گفت: یکی دیگر از اقدامات حائز اهمیت سازمان زندان‌ها که برگرفته از آموزه‌های دینی است، آزادسازی زندانیان نیازمند مالی بوده که با همت خیرین و نهادهای حمایتی انجام می‌گیرد.

محمدی در پایان خطاب به زندانیانی که به برکت اربعین آزاد می‌شوند، گفت: رمز آزادی شما در این ایام لطف و عنایت امام حسین(ع) بوده است و قطعا از امروز اسیر مهر آنان امام همام خواهید بود و امید است بازگشت شرافتمندانه‌ای را به جامعه داشته باشید.

گفتنی است درحاشیه مراسم آزادی زندانیان که با حضور علیمحمدی رئیس‌کل دادگستری استان ایلام برگزار شد، از زندانیانی که در اولین دوره مسابقات مهارت حائز مقام برتر شده بودند تجلیل شد.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha