رعایت مقررات اداری و قانون‌مداری شرط لازم برای ارتقاء فعالیت‌های زندانبانی است

مدیرکل زندان های استان مرکزی در نشست با کارکنان زندان مرکزی  اراک بر رعایت مقررات اداری و قانون مداری به عنوان شرط لازم برای ارتقاء فعالیت ها و تحقق اهداف زندانبانی تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندانهای استان مرکزی، علی اسلام خواه در ادامه سلسله نشست های خود با کارکنان زندان های استان ، صبح امروز در جمع کارکنان زندان مرکزی اراک حضور یافت و در سخنانی با تبیین اهمیت و نقش منابع انسانی اظهارداشت ؛ نیروی انسانی سرمایه اصلی و رکن اساسی هر مجموعه اجرایی است و بر این اساس آموزش، توانمند سازی و حفظ این سرمایه گران بهاء تکلیفی بسیار مهم برای مدیران است و توجه به این امر موجب بهبود عملکرد حوزه های زندانبانی خواهد شد .

وی در ادامه مطالب فوق یادآور شد؛ اشرافیت بر قوانین و مقررات اداری وآگاهی کامل از شرح وظایف سازمانی برای رسیدن به هدف مطلوب مورد تأکید و عامل پیشگیری از خطاهای احتمالی است .

مدیرکل زندان های استان مرکزی در ادامه سخنان خود تأسی از سیره زندگانی ائمه معصومین علیه السلام و رعایت شئونات اسلامی بر سلامت روحی و روانی و رهایی از گرفتاری های اجتماعی را موثر دانست و همکاران را به همدلی و تعامل بیش از پیش با یکدیگر توصیه نمود .

این مقام مسئول مطالعه مستمر آئین نامه سازمانی و دقت در انجام دستورات قضایی و اداری را مهم توصیف و اضافه کرد ؛ اطاعت پذیری کارکنان از دستورات مقامات مافوق و رعایت بخشنامه های اداری ضامن حسن انجام تکالیف و راهبرد اصلی مدیریت در زندان است.

علی اسلام خواه همچنین توسعه شاخص اشتغال برای توانمندسازی زندانیان و کمک به بازگشت سالم آنان به جامعه را اولین اولویت سازمانی دانست و تاکید کرد؛ تحقق این هدف مهم نیازمند تعامل و همکاری کلیه کارکنان حوزه های مختلف است .

عضو شورای قضایی استان مرکزی با اشاره به اهمیت و ضرورت رعایت کرامت انسانی و حقوق شهروندی زندانیان و مراجعین گفت؛ رسیدگی به امور زندانیان و بهره مند سازی آنان از حقوق قانونی و اداری علاوه بر آرامش روحی و روانی این قشر ، عامل مهمی بر کاهش آمار جمعیت کیفری زندان هاست.

وی بر بخش دیگرd از سخنان خود در نشست با کارکنان زندان مرکزی خاطرنشان کرد؛ استقرار نظم وامنیت پایدار در زندان ها ومراکز کیفری به عنوان محلی برای اصلاح مجرمان، مبنای همه فعالیت ها و برنامه های اصلاحی و تربیتی است و بی تردید امکان انجام هریک از برنامه های فرهنگی ،اشتغال و .. در سایه نظم وامنیت فراهم می گردد .

مدیرکل زندان های استان مرکزی در ادامه این نشست مطالب و نظرات پیشنهادی مدیر و کارکنان زندان مرکزی در خصوص بهبود وضعیت عملکرد این مجموعه را استماع و ضمن قدردانی از زحمات آنان برپیگیری مطالبات و درخواست های قانونی کارکنان تأکید کرد.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha