زندان‌های کرمان فضای کافی برای کارگاه‌های اشتغال دارند

مطهرنژاد مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور در جلسه هم‌اندیشی کارکنان نمایندگی بنیاد تعاون زندانیان استان کرمان گفت: زندانهای کرمان فضای کافی برای کارگاه‌های اشتغال دارند و می‌توان به طور بهینه‌تر از این فضا استفاده کرد و خط تولید بیشتری راه‌اندازی کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندانهای استان کرمان، جلسه هم‌اندیشی کارکنان نمایندگی بنیاد تعاون زندانیان استان با حضور رحیم مطهرنژاد مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور، هیأت همراه، سیدمجتبی حسینی مدیرکل زندانهای استان، رؤسای زندانها، مسئولین اشتغال زندانهای استان به صورت ویدیو کنفرانس در سالن شهید سلیمانی اداره کل زندانهای استان برگزار شد.
حسینی مدیرکل زندانهای استان ضمن عرض خیر مقدم، به ارائه گزارشی از فعالیت‌های اشتغال زندانیان استان کرمان پرداخت و گفت: در پنج ماهه نخست امسال، سه هزار و 275 زندانی در رشته‌های فنی و حرفه‌ای، صنایع دستی و جهاد کشاورزی ثبت‌نام کردند که از این تعداد 2 هزار و 904 نفر معرفی به آزمون شده که هزار و 299 نفر گواهینامه صادر شده است.
وی با تأکید بر اینکه اشتغال اولویت اول سازمان زندانها است، افزود: حقوق و دستمزد زندانیان در سال جاری افزایش چشمگیری داشته است؛ به طور مثال حقوق و دستمزد زندانیان شاغل در تیرماه سال جاری یک میلیارد و 58 میلیون تومان بوده که نسبت به تیر ماه سال قبل، افزایش دو برابری داشته است.
مطهرنژاد مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور ضمن تسلیت ایام اربعین و تشریح خصوصیات شهید سلیمانی و تأکید بر فعالیت‌های جهادی گزارشی از فعالیت‌های بنیاد تعاون زندانیان کشور پرداخت و گفت: واحدهای تولیدی این مجموعه از ۳۰۰ واحد به هزار واحد افزایش یافته که منجر به تولید بیش از ۳ هزار و ۶۰۰ قلم محصول شده است.
وی افزود: اشتغال زندانیان زمانی موفق است که تولید بر اساس نیاز بازار باشد نه بر اساس سلیقه افراد.
مطهرنژاد با تأکید بر اهمیت کشاورزی مدرن اظهار داشت: میزان آبیاری مکانیزه از ۵۰۰ هکتار به ۵ هزار هکتار افزایش یافته است.
مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور در جلسه هم‌اندیشی کارکنان نمایندگی بنیاد تعاون زندانیان استان کرمان گفت: زندانهای کرمان فضای کافی برای کارگاه‌های اشتغال دارند و می‌توان به طور بهینه‌تر از این فضا استفاده کرد و خط تولید بیشتری راه اندازی کرد.
بیان نکات مثبت و راهکارها در جهت رفع مشکلات مجموعه بنیاد تعاون زندانیان استان کرمان، پایان‌بخش این سفر بود.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha