محور اصلی نگهداری کودکان زیر 18 سال در قانون اصلاح وتربیت است

مدیرکل زندان‌های استان یزد و هیئت همراه از کانون اصلاح وتربیت یزد بازدید و اقدامات و فعالیت‌های این مرکز را قابل تقدیر دانست.

به گزارش پایگاه خبری کانون اصلاح و تربیت یزد، رضا مقبلی مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی یزد گفت: در چندین ماه اخیر، تحول خوبی در عرصه زیبا سازی و بهسازی زندان ها صورت گرفته که مهمترین این تغییرات در کانون اصلاح وتربیت بوده است، زیرا نوجوانان زیر18 سال باید از حمایت های قانونی، قضایی، بهداشتی و درمانی، رفاهی، آموزشی و مددکاری خاصی برخوردار باشند.

مدیرکل زندان‌های استان یزد با تاکید بر ضرورت پیشبرد مداخله های روانشناسی و خدمات مشاوره‌ای برای تمام مددجویان زیر 18 سال تصریح کرد: بایستی تمام تلاشمان بر محور اصلاح وتربیت باشد تا این قبیل نوجوانان با درپیش گرفتن راه صحیح زندگی در آینده مجدداً دچار اشتباه و ارتکاب جرم نشوند و به خوبی پرورش یابند.

وی ادامه داد: اصل محوری نگهداری کودکان زیر 18 سال معارض قانون، تنها با هدف اصلاح وتربیت و همچنین تامین مصلحت آنان ساماندهی شده و بنیان این نظام بر پایه پیشگیری رشد مدار استوار است و تلاش می کنیم این مددجویان درآینده افراد مفیدی برای خانواده و جامعه باشند.

مقبلی اظهارداشت:کانون اصلاح وتربیت یزد مختص نگهداری کودکان و نوجوانان معارض قانون زیر هجده سال است که با داشتن شاکی و حکم دادگاه اطفال معرفی می شوند و در ایام اقامت، ضمن بهره مندی از برنامه های فرهنگی تربیتی، ورزشی، بهداشتی و درمانی، فراگیری حرفه یا شغل مناسب، امکان تحصیل در مجتمع فرهنگی و آموزشی شهید احمدی روشن را دارند.

پایان خبر//

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha