صدور ۷۰۰ هزار گواهی فنی و حرفه‌ای برای مددجویان زندان‌ها

رحیم مطهرنژاد مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور با بیان این مطلب که زیرساخت‌های بسیار خوبی در زندانها جهت آموزش به زندانیان فراهم شده، گفت: در سال‌های اخیر، ۷۰۰ هزار نفر زندانی با حضور در کارگاه‌های آموزشی مدرک فنی و حرفه‌ای دریافت کرده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل زندانهای استان کرمان، حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی در دیدار با مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور و هیأت همراه با اشاره به تجارب، دانش و تجربه موجود در مدیریت این بنیاد افزود: ظرفیت‌های بسیار خوبی در زندانهای استان کرمان وجود دارد که با پشتیبانی و حمایت بنیاد تعاون به فعلیت خواهند رسید.
وی عنوان کرد: بنیاد تعاون می‌تواند در ایجاد اشتغال پایدار برای زندانیان پس از آزادی از زندان، اقدامات بزرگی را به سرانجام رساند زیرا برخی از زندانیان پس از آزادی به دلیل عدم اشتغال و فقر اقتصادی مجددا به سوی ارتکاب جرم می‌روند که با ایجاد اشتغال پایدار می‌توان از ورود مجدد این افراد به زندانها جلوگیری کرد.
حجت الاسلام والمسلمین حمیدی با اشاره به آمادگی مجموعه قضایی استان و اداره کل زندانها برای استفاده از ظرفیت‌های موجود و توسعه فعالیت‌های بنیاد تعاون در استان، تصریح کرد: اعتقادی به کارهای جزیره‌ای نداریم و معتقدیم همه یک مجموعه هستیم و باید با هم‌افزایی امکانات و ظرفیت‌های موجود، آنها را به بهترین شکل به کار گیریم.
مدیرکل زندانها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان کرمان نیز با تأکید بر این مطلب که با همکاری و حمایت بنیاد تعاون کارهای بسیار خوبی در مجموعه زندانهای استان کرمان صورت گرفته است، تاکید کرد: در سفر روز جاری ضمن بازدید از مجموعه فعالیت‌های زندان کرمان، بازدیدی از اردوگاه حرفه آموزی و کار درمانی کرمان انجام خواهد شد.
سیدمجتبی حسینی یادآور شد: بخش اشتغال زندانیان که از موارد مورد تأکید ریاست قوه قضاییه و از اهداف سند تحول و تعالی قضایی به شمار می‌رود، در این سفر به صورت ویژه مورد توجه قرار گرفته است و به زودی شاهد توسعه فعالیت‌های بنیاد تعاون در استان خواهیم بود.

مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور نیز گفت: بنیاد تعاون زندانیان کشور در حال حاضر ۳۰ هزار زندانی شاغل حقوق بگیر دارد و با کمک سازمان زندانها و فنی حرفه‌ای سالانه ۷۰ هزار نفر آموزش داده می‌شوند. وی افزود: در سال‌های اخیر ۷۰۰ هزار نفر آموزش دیده و مدرک فنی و حرفه‌ای را دریافت کرده‌اند.
رحیم مطهرنژاد، با اشاره به این مطلب که در دوره مدیریت جدید بنیاد تعاون زندانیان کشور، تأکید بر این است که این بنیاد فعالیت‌های خود را به صورت خودگردان انجام دهد، گفت: ۱۵ هزار پابند در حال استفاده هستند و ۱۲ هزار پابند نیز آماده شده و در اختیار زندان‌های کشور قرار گرفته است.
مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور یادآور شد: قرار دادن محکومان، تحت نظارت الکترونیک، کار بزرگی است که از سوی بنیاد تعاون زندانیان کشور دنبال می‌شود.
مطهرنژاد با بیان این مطلب که یک هزار بنگاه تولیدی کوچک، متوسط و بزرگ تحت پوشش بنیاد تعاون مشغول به کار هستند، تأکید کرد: هم اکنون ۳۵۰۰ محصول در این بنگاه‌ها متناسب با نیاز بازار تولید شده که اماده عرضه به بازار هستند.
وی یادآور شد: زندانی محصول کار دستگاه قضایی نیست و از این رو تمامی دستگاه‌ها باید به کمک دستگاه قضا بیایند تا در حوزه حرفه آموزی، توانمندسازی زندانیان و جلوگیری از بازگشت مجدد آنها به زندانها گام‌های بلندتری برداشته شود.
انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha