نشست هم‌اندیشی رؤسای زندان‌های قزوین با حضور مدیرکل زندان‌های استان

شب گذشته نشست هم اندیشی مدیران و رؤسای زندانهای استان با حضور مدیرکل در اردوگاه کاردرمانی آراسنج برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندانهای استان قزوین، شب گذشته نشست هم اندیشی مدیران و رؤسای زندانهای استان با حضور مدیرکل و دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان برگزار شد.
مدیرکل زندانهای استان دراین نشست بر نقش مؤثر رؤسای زندانها و تعامل آنها با مراجع قضایی برای کاهش جمعیت کیفری زندانها تأکیدکرد واظهار داشت: رؤسای زندانها در تعامل موثر با دستگاه قضایی، برای ساماندهی و کاهش جمعیت کیفری زندانها اهتمام ورزیده و و روند حرکت از وضع موجود به سوی وضعیت مطلوب را مدیریت نمایند.
بهرامی به جایگاه مدیریت در زندان اشاره کرد و گفت: این جایگاه در راستای عینیّت بخشیدن به تغییر و اصلاح امور قضایی ازجمله پیگیری برای اجرای هرچه مؤثرتر قانون مجازات اسلامی ‌در زمینه حبس‌زدایی و استفاده از تأسیسات حقوقی مفید از قبیل تعویق صدور حکم،تخفیف و معافیت مجازات، نظام نیمه‌آزادی و مجازات‌های جایگزین حبس و سایر اقدامات تأمینی و تربیتی بسیار مهم است و مدیران و رؤسای زندانها باید به خوبی با بهره گیری از تخصص و تجارب ارزشمند خود اهداف و مأموریتهای سازمانی را تحقق بخشند.
مدیرکل زندانهای استان خطاب به مسؤلین زندان متذکرشد: با احساس مسؤلیت، قدردان جایگاه خود باشند و با برنامه ای مشخص و مدون و اشراف کامل به وضع موجود، نقاط ضعف و قوت حوزه خود را احصا نموده و با برنامه محوری و تلاش بیش ازپیش ، همه توان خود را برای ساماندهی وضعیت زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندانها بکار بندند.
این مقام مسؤل تصریح کرد: همه پیشرفتها در حوزه زندانبانی، مرهون تخصص و برنامه ریزی است.متأسفانه هرجا مدیریت غیر حرفه ای و غیر علمی در امور حاکم شده ، آسیب هایی همچون عقب ماندگی و تنشهای شغلی حاصل گردیده است.
مدیرکل زندانهای استان قزوین درپایان تأکیدکرد: رؤسای زندانها علاوه بر مدیریت اثربخش درحوزه خود می‌بایست از تمامی ظرفیت های تأسیسات حقوقی برای کاهش جمعیت کیفری زندانیان که ازمنظر سازمانی مهمترین برنامه می باشد؛ بکار گیرند.
در پایان این نشست شبانه مدیرکل زندانهای استان بهمراه دادستان عمومی و انقلاب قزوین با زندانیان دیدار وگفتگو کرد.
رجبی در این دیدار ضمن استماع درخواست های زندانیان، دستورات لازم را برای مرتفع نمودن مشکلات قضایی آنها صادر نمود.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha