اجلاسیه "آثار و برکات نماز اول وقت" در زندان مرکزی قزوین برگزار شد

اولین اجلاسیه آثار و برکات نماز اول وقت در زندان مرکزی قزوین برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندانهای استان قزوین، فرهاد بهرامی در آئین اختتامیه اجلاسیه آثار وبرکات نماز اول وقت گفت: توجه به فرهنگ اقامه نماز جماعت، کلید اصلاح وبازپروری زندانیان است و بیشترین اثرات تربیتی را در بین سایر برنامه های فرهنگی وتربیتی دارد.
مدیر کل زندانهای استان قزوین اظهار داشت: ترویج و توسعه فرهنگ نماز در زندان، اساس برنامه های تربیتی در زندان است و تحول درونی زندانیان را بدنبال خواهد داشت.
وی افزود: اقامه فریضه نماز جماعت، در زندگی فردی و اجتماعی افراد، آثارمثبت و فراوان معنوی،اجتماعی و اخلاقی داشته و روحیه فردگرایی، انزوا و گوشه گیری را در بین زندانیان از بین می برد. از اینرو ترویج فرهنگ نماز اول وقت و جماعت در زندان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است ومسؤلین ومتولیان فرهنگی می بایست نسبت به توسعه این برنامه مهم اهتمام ویژه ای داشته باشند.

اجلاسیه آثار و برکات نماز اول وقت در زندان مرکزی قزوین برگزار شد
مدیرکل زندانهای استان قزوین بیان داشت:نماز جماعت رذایل اخلاقی را از میان می برد. نمازعبودیت وخضوع را در بین اهل نماز، افزایش می دهد. لیکن الگوگیری از سیره بزرگان دین در آداب نماز حائز اهمیت است و باید بگونه ای عمل کرد که اشتیاق و رغبت برای شرکت در نماز جماعت در بین مخاطبین تقویت گردد.
این مقام مسؤل خاطرنشان کرد: براساس سیاستهای تحولی سازمان زندانهای کشور، رسالت سنگین اصلاح نفوس بخطا رفته، بخش مهمی از اقدامات تربیتی در زندانهاست و می بایست با اجرای درست برنامه های ابلاغی بویژه برنامه های دینی و مذهبی، زمینه تغییر رفتار در بین زندانیان و بازگشت آنها به جامعه فراهم گردد.
در ادامه این مراسم مشاور استاندار ومدیر ستاد اقامه نماز استان گفت: مکتب نماز درس گرفتنی است، پنج‌ نوبت در شبانه‌ روز در اوقات مختلف با تکرار این فریضه خدا را فراموش نمی‌کنیم و همیشه به یاد او هستیم.

اجلاسیه آثار و برکات نماز اول وقت در زندان مرکزی قزوین برگزار شد
حجت‌الاسلام و المسلمین سید قریش موسوی بیان داشت: آنچه دشمنان و بدخواهان دین درباره واقعه عاشورا می‌گویند که در طول تاریخ امثال این نوع جنگ‌ها زیاد اتفاق افتاده و آنچه از جنگ معلوم است یک گروه غالب و یک گروه مغلوب خواهد شد؛ چرا شما آن را رها نمی‌کنید؟
وی در جواب این شبهه پاسخ داد: اولاً، فقط ما شیعه‌ها نیستیم که برای خود الگو داریم در همه ادیان و قبیله‌ها و گروه‌ها مردم برای خود الگو دارند و آن را بزرگ و عزیز می‌دانند. ثانیاً، آنچه که تاریخ به آن شهادت می‌دهد این کارزار فقط تقابل چند جنگجو نبوده بلکه تقابل ایمان و کفر، تقابل شجاعت و زبونی، تقابل ایثار و خودبینی و همچنین تعامل عاشق و معشوق بوده است. ثالثا، اگر ما واقعه کربلا را پررنگ نکنیم همانند بقیه اتفاقاتی که در طول تاریخ بوده به فراموشی سپرده می‌شود.
موسوی بیان داشت: پس با تکرار عاشورا و بزرگداشت آن، نماز و به ‌توسط نماز اسلام بزرگ جلوه می‌کند همان ‌طوری که امام رحمت الله علیه فرمودند: محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه ‌داشته است.
در پایان این مراسم پس از تجلیل از کارکنان، سربازان وظیفه و زندانیان فعال نماز، از تابلوی مزین به نام شهدای استان برای نصب در سر درب اندرزگاه ها با حضور مدیرکل زندانهای استان، مدیرستاد اقامه نماز ، رئیس بنیاد شهید شهرستان قزوین وجمعی از مسؤلین استانی رونمایی شد.

انتهای خبر/

اجلاسیه آثار و برکات نماز اول وقت در زندان مرکزی قزوین برگزار شد

اجلاسیه آثار و برکات نماز اول وقت در زندان مرکزی قزوین برگزار شد

اجلاسیه آثار و برکات نماز اول وقت در زندان مرکزی قزوین برگزار شد

اجلاسیه آثار و برکات نماز اول وقت در زندان مرکزی قزوین برگزار شد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha