رسالت "انجمن حمایت زندانیان" ایجاد درآمد پایدار و اشتغالزایی برای خانواده‌های زیرپوشش است

چهارمین جلسه هیأت مدیره انجمن حمایت زندانیان شیراز با حضور دادستان مرکز فارس، فرماندار شیراز، معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندان های فارس، مدیر زندان مرکزی شیراز، مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان شیراز و اعضای هیأت مدیره انجمن حمایت زندانیان در دفتر دادستان مرکز استان برگزار شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس و رئیس هیأت مدیره انجمن حمایت زندانیان شیراز گفت: رسالت انجمن حمایت زندانیان، علاوه بر حمایت از خانواده های زندانیان بی بضاعت، ایجاد درآمد پایدار و اشتغالزایی برای این خانواده ها است.

سید مصطفی بحرینی افزود: این نهاد حمایتی باید تمام تلاش خود را در زمینه اشتغالزایی خانواده های زندانیان بکار گیرد تا این خانواده ها به حقوق ناچیز انجمن وابسته نباشند.

وی تأکید کرد: زمینی که برای ایجاد کارگاه اشتغال خانواده ها در منطقه احمدآباد شیراز درنظر گرفته شده است هرچه سریعتر تعیین تکلیف شود ودر زمینه تخصیص آب برای زمین 82 هکتاری برای کاشت گیاهان دارویی و گلخانه ای تسریع شود.

رئیس هیأت مدیره انجمن حمایت زندانیان شیراز اظهار داشت: راه اندازی ساختمان اداری، آموزشی و کارگاهی انجمن حمایت از اولویت های این مرکز باشد و با هدف درآمدزایی برای خانواده ها، بخش تجاری آن نیز با رعایت موازین قانونی به بخش خصوصی واگذار گردد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس گفت: اساس کار انجمن ، حمایت از این قشر آسیب دیده اجتماع است باید ابتدا به دنبال ایجاد درآمد پایدار برای آنان باشیم تا از آسیب های احتمالی که ممکن است گریبانگیر آنان شود پیشگیری کنیم.

مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان شیراز نیز با ارائه بخشی از گزارش عملکرد انجمن افزود: کلاس های آموزشی مهارتهای اساسی زندگی، پیشگیری از طلاق و اعتیاد و ... به صورت مستمر برای خانواده زندانیان برگزار می شود.

محمود قربانی اضافه کرد: تعداد 70 مورد از خانواده های نیازمند زندانیان به خیریه امام علی(ع) معرفی شده اند و خادمیاران امام رضا(ع) 73 مورد از شکات رضایت اخذ کرده اند و 80مورد خانواده زندانیان به مراکز درمانی و دندانپزشکی معرفی شده اند.

وی گفت: مبلغ 5میلیارد و 156 میلیون ریال از محل کمک خیرین برای آزادی 30نفر از زندانیان پرداخت شده است .

مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان اظهار داشت: 960 قلم کالا مواد غذایی بین خانواده زندانیان، 83 قلم کالای بهداشتی بین زندانیان نسوان و 46 بسته شیرخشک بین بند نسوان و خانواده زندانیان توزیع شده است.

قربانی افزود:توزیع 480سبد کالا به ارزش 855 میلیون ریال، 1400پرس غذای گرم و 50قلم پوشاک بین خانواده های نیازمند زندانیان انجام شده است.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون، به 87 خانواده تسهیلات بانکی اعطا شده است و به 36 خانواده کمک هزینه رهن منزل در قالب وام و به تعداد 21 خانواده نیز مبلغ 2میلیارد و 700میلیون ریال وام اشتغالزایی و کارگشایی اعطا شده است.

مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان یادآور شد: مبلغ 3میلیارد و 720میلیون ریال وام برای آزادی تعداد 11 نفر از زندانیان به خانواده های آنان پرداخت شده است و مبلغ 5میلیارد و 400میلیون ریال وام نیز برای اشتغال19نفر از زندانیان زیرپوشش مرکز مراقبت درنظر گرفته شده است.

قربانی اضافه کرد: به منظور حمایت بیشتر این خانواده ها، به همت خیرین و نیک اندیشان نیاز داریم تا بتوانیم گرهی از مشکلات این افراد بی بضاعت جامعه بگشاییم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha