هرمزگان از استان‌های برتر کشور در زمینه اشتغال زندانیان است

مدیرکل زندان های هرمزگان گفت: با همکاری و تعامل خوب با مراجع قضایی و همچنین کار آفرینان، هرمزگان به یکی از استان های برتر کشور در زمینه اشتغال زندانیان تبدیل شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان هرمزگان، مصطفی کیشانی در نشست تخصصی اشتغال زندان ها که با حضور استان های بوشهر، فارس، سیستان و بلوچستان و کرمان در بندرعباس برگزار شد افزود: فرهنگ کار و اشتغال و همچنین ظرفیت های اشتغالزایی در استان های کشور متفاوت است و باید با شناسایی این پتانسیل ها برای افزایش اشتغال زندانیان استفاده کرد.
وی بیان داشت: صیادی و صنایع مرتبط با دریا و کشاورزی از ظرفیت های مهم اشتغال در هرمزگان است و با سرمایه گذاری در این بخش ها زمینه اشتغال زندانیان فراهم شده است.
مدیرکل زندان های استان ادامه داد: پیش از سال 99، هرمزگان در بخش اشتغال زندانیان رتبه قابل قبولی نداشت و هم اکنون با کار کارشناسی و شناسایی ظرفیت ها، تبدیل به 5 استان برتر کشور در زمینه اشتغال زندانیان شده است.
کیشانی گفت: اردوگاه حرفه آموزی رودان به عنوان زندان تحولی هرمزگان معرفی شده و باید تا پایان امسال برای 121 نفر اشتغالزایی کند.
وی اظهار داشت: با ظرفیت خوبی که در بخش کشاورزی در رودان فراهم شده، هم اکنون برای 125 نفر اشتغال مولد در اردوگاه این شهرستان ایجاد شده و تاپان امسال این آمار به 250 نفر نیز افزایش خواهد یافت.
مدیرکل زندان های هرمزگان تصریح کرد: 110 هکتار زمین کشاورزی و همچنین ایجاد گلخانه های تولید نهال مرکبات، انبه و نخل از ظرفیت هایی است که برای اشتغال زندانیان در اردوگاه رودان ایجاد شده است.
کیشانی حضور کارشناسان اشتغال سایر استان ها را در تبادل تجربیات و همچنین رفع کاستی ها بسیار موثر دانست و افزود: تجربیات و ایده های مختلف می تواند در رونق و توسعه اشتغال زندانیان کارگشا باشد.
انتهای خبر/

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha