پویش «به عشق حسین (ع) می‌بخشم» منجر به سازش در پرونده ۲۲ ساله قصاص در ارومیه شد

در راستای پویش “به عشق حسین (ع) می بخشم”یک پرونده ۲۲ ساله قصاص در ارومیه به سازش ختم شد.

خبرگزاری میزان- جلسه اخذ رضایت از اولیای دم یک پرونده قصاص که ۲۲ سال پیش رخ داده بود، با حضور تعدادی از مسئولان قضایی استان آذربایجان غربی برگزار شد.

این جلسه با حضور ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی، مجیدی دادستان مرکز استان، ماموستا کلشی نژاد امام جمعه اهل سنت ارومیه، محمدی مدیر کل اداره زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی استان، حجت الاسلام والمسلمین محمدپور معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری استان و جمعی از روحانیون، ریش سفیدان و بزرگان طوایف اهل سنت در دادگستری برگزار شد.

ناصر عتباتی در این جلسه با اشاره به جایگاه رفیع عفو و بخشش گفت: حسب کلام حق تعالی در قرآن کریم و احادیث پیامبر اکرم (ص) و ائمه معصومان عفو و بخشش دارای جایگاه رفیعی است و در این فقره پرونده اولیای دم با یک درک درست علی رغم اینکه می توانستند محکوم را قصاص کنند ولی از حق خود گذشتند و وی را بخشیده و فرصت دوباره زندگی به او دادند و این نشان از دل بزرگ و بزرگ منشی آنهاست.

وی ادامه داد: این حضور برادران شیعه و سنی در کنار هم برای امری خداپسندانه خصوصاً در این ایام اربعین حسینی بسیار ارزشمند است و نشان از تلاش و برادری برای قلع ماده نزاع و خشکاندن ریشه اختلاف است و این هشتمین پرونده قصاص نفس است که در این ایام و در راستای پویش “به عشق حسین (ع) می بخشم” به سازش ختم می شود.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی در پایان تاکید کرد: این جلسات سازش برای آن دسته از قتل هایی است که به صورت اتفاقی، هیجانی و بدون سبق تصمیم مجرمانه اتفاق افتاده است و شامل پرونده های قصاصی که با سبق تصمیم و نقشه قبلی و همراه با جرایم دیگر اتفاق می افتد و احساسات و عواطف جامعه را جریحه دار می کنند، نیست.

در ادامه جلسه مجیدی دادستان آذربایجان غربی، حجت الاسلام والمسلمین محمدپور معاون منابع انسانی و امور فرهنگی، ماموستا کلشی نژاد امام جمعه اهل سنت ومحمدی مدیر کل اداره زندان ها و اقدامات تامینی و تربیت استان هر یک به بیان مطالبی در رابطه با ثواب و برکات دنیوی و اخروی عفو گذشت پرداختند.

در پایان با تلاش اعضای حاضر موفق به اخذ رضایت از اولیای دم شده و محکوم به قصاص نفس بعد از ۲۲ سال از قصاص رهایی و فرصت دوباره زندگی یافت.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha