بیست‌وپنجمین پرونده محکوم قصاص نفس زندان ارومیه با رضایت اولیاء دم بسته شد

در اجرای نهضت "به عشق حسین می‌بخشم" امروز در سالن امامت دادگستری استان آذربایجان غربی، بیست‌و پنجمین زندانی از اول سال 1401 با رضایت اولیاء دم مورد عفو بخشش قرار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان آذربایجان غربی، این جلسه با حضور ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری ، مجیدی دادستان مرکز استان، محمدی مدیر کل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی استان آذربایجان غربی به همراه ماموستا کلشی نژاد امام جمعه اهل سنت ارومیه ، حجت الاسلام والسلمین محمدپور معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری استان و جمعی از روحانیون، ریش سفیدان و بزرگان طوایف اهل سنت در سالن امامت دادگستری برگزار گردید.

در این جلسه سخنرانان با اشاره به آموزه های اسلامی در خصوص صلح بین برادران مسلمان بر اساس استنادات دینی و قرآن این عمل را ستودند و با تقدیر از خانواده اولیاء دم که برای این امر خیر دعوت اعضای پویش ازادی زندانیان به عشق حسین می بخشم را قبول کرده بودند ابتدا حجت الاسلام محمدپوری با اشاره به آیات محکمه الهی در جهت ترویج حسنات و این امر معروف در بین مسلمانان این رفتارهای اجتماعی را عامل وفاق و همدلی در جامعه اسلامی و بسط اخلاقیات مسلمانی عنوان نمودند سپس حاج ماموستا کلشی نژاد امام جمعه اهل سنت ارومیه هم به بیان حدیث نبوی پرداخت و ضمن اعلام گذشت از حقوق اولیاء دم مشکلات خانوادگی و اجتماعی آنها در سالهای بی سرپرستی را برای حاضرین بیان نمود و آمادگی خانواده با علم و آگاهی مانه برای گذشت را تحسین نمود.

محمدی مدیرکل زندانهای استان آذربایجان غربی سخنران بعدی مراسم بودکه با تقدیر از اقدامات عالمانه رئیس کل دادگستری استان در مدیریت مردم مدارانه پویش به عشق حسین می بخشم گفت: این درایت دخالت در پرونده های قتل شامل حال زندانیان واجد الشرایطی است که در اثر اتفاق هیجانی و عدم کنترل یا موضوعات اجتماعی ، محلی با حبس های طولانی رخ داده است.

وی گفت تلاش های بسیاری خوبی در اخذ رضایت از اولیاء دم در سال گذشته و بخصوص با همت و همدلی در شش ماهه امسال اقدام شده است که با همکاری ریش سفیدان و بزرگان معتمد این نهضت تا پایان سال امیدوارانه برای ترویج این عمل خیرخواهانه ادامه خواهد داشت .

رضایت رضایت

عتباتی

مجیدی دادستان مرکز استان این اهتمام برادران اهل سنت در پویش به عشق حسین می بخشم را چشمگیر و ناشی از تربیت اسلامی و ترویج دینی در میان خانواده ها دانست و گفت در شش ماهه امسال همدلی برای ترویج مهربانی با نگاه عمیق امید بخش است و این ساری و جاری بودن تربیت قرآنی است

ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی در ادامه این جلسه با اشاره به جایگاه رفیع عفو و بخشش گفت: حسب کلام حق تعالی در قرآن کریم و احادیث پیامبر اکرم (ص) و ائمه معصومان عفو و بخشش دارای جایگاه رفیعی است و در این فقره پرونده اولیای دم با یک درک درست علی رغم اینکه می توانستند محکوم را قصاص کنند ولی از حق خود گذشتند و وی را بخشیده و فرصت دوباره زندگی به او دادند و این نشان از دل بزرگ و بزرگ منشی آنهاست.

وی ادامه داد: این حضور برادران شیعه و سنی در کنار هم برای امری خداپسندانه خصوصاً در این ایام اربعین حسینی بسیار ارزشمند است و نشان از تلاش و برادری برای قلع ماده نزاع و خشکاندن ریشه اختلاف است و این هشتمین پرونده قصاص نفس است که در این ایام و در راستای پویش “به عشق حسین (ع) می بخشم” به سازش ختم می شود.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی در پایان تاکید کرد: این جلسات سازش برای آن دسته از قتل هایی است که به صورت اتفاقی، هیجانی و بدون سبق تصمیم مجرمانه اتفاق افتاده است و شامل پرونده های قصاصی که با سبق تصمیم و نقشه قبلی و همراه با جرایم دیگر اتفاق می افتد و احساسات و عواطف جامعه را جریحه دار می کنند، نیست.

در پایان جلسه مددکار اجتماعی زندان ارومیه گزارشی از روند اخذ رضایت اعلام نمود و سپس با فراخوانی فرزندان مقتول به جایگاه جهت امضاء صورتجلسه صلح و سازش مراسم با ذکر صلوات به پایان رسید

زندانی ر. ش پیرمردی که 22 سال پیش بر سر نزاع محلی در روستای مرزی دبزج مرگور قتل عمد مقتول در سر زمین کشاورزی را منجر شده بود با بررسی پرونده در اجرای احکام دادگستری روند آزادی خود را طی می نماید .

دادستان مجیدی شکات

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha