تحصیل و آموزش یکی از مؤلفه های اصلی پیشگیری از وقوع جرم و بزه است

نشست هم اندیشی مدیران ارشد اداره کل زندانهای استان و اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی به میزبانی زندان مرکزی مشهد برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندانهای خراسان رضوی مدیرکل و جمعی از مسئولین اداره کل آموزش و پرورش استان با هدف ارزیابی خدمات آموزشی در زندان ، گسترش تعاملات دو جانبه ، ارتقاء سطح کیفی و کمی فرآیند ادامه تحصیل زندانیان ، ضمن شرکت در جلسه مشترک ، از زندان مرکزی مشهد بازدید کردند .
مدیرکل زندان های خراسان رضوی در این نشست ضمن تبیین تکالیف و مسئولیت های اجتماعی ارکان جامعه در برابر زندان و زندانیان گفت: اصلاح و تربیت مجرمان و بزهکاران در نظام زندانبانی اسلامی مبنا و هدف اصلی است که در همین راستا اقدامات هدفمندی برای تغییر نگرش و رفتار زندانیان با هدف بازگشت آنها به مسیر رشد و اعتلاء انسانی برداشته می شود .
جانفدا رابطه محرومیت ازتحصیل را با حضور افراد در زندان ها معنا دار دانست و گفت تحصیل و آموزش یکی از مؤلفه های اصلی و موثر در پیشگیری از وقوع جرم و بزه در جامعه است و در این خصوص باید از تمامی ظرفیت های جامعه بهره برد .
وی ابراز امیدواری کرد تا با تعامل و هم افزایی مجموعه آموزش و پرورش استان و مشارکت گروه های جهادی در آینده نزدیک شاهد راه اندازی نهضت آموزش در زندان های استان خواهیم بود .
شوشتری مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز ضمن قدردانی از اقدامات ارزشمند فرهنگی و آموزشی در زندان های استان که در راستای اهداف اصلاحی و تربیتی انجام شده است گفت: مجموعه آموزش و پرورش استان علیرغم محدودیت های موجود از هر مساعدتی برای ارتقاء سطح خدمات آموزشی زندانیان دریغ نخواهد کرد .
شایان ذکر است در حاشیه این نشست مدیران ارشد آموزش و پرورش استان از مرکز آموزشی زندان ، اندرزگاه های اسکان زندانیان و بسترهای ایجاد شده برای اشتغال زندانیان بازدید کردند و مقرر شد پس از بررسی های کارشناسی و احصاء نیازها و ظرفیت ها ، تفاهمنامه همکاری دو جانبه بین دو دستگاه تبادل شود.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha