اولین اولویت برنامه‌های اجرایی اصلاح و تربیت زندانیان است

سید حشمت اله حیات الغیب در جلسه شورای اداری که با حضور مدیران زندان های استان تهران برگزار شد، اظهار داشت: زندانی فارغ از هر جرم و دین و مذهب، نزد ما امانت است، مأموریت اصلی ما اصلاح و تربیت می باشد و کارکنان زندان ها مربی این ماموریت هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان تهران، سید حشمت اله حیات الغیب در جلسه شورای اداری که با حضور مدیران زندان های استان تهران برگزار شد، اظهار داشت: زندانی فارغ از هر جرم و دین و مذهب، نزد ما امانت است، مأموریت اصلی ما اصلاح و تربیت می باشد و کارکنان زندان ها مربی این ماموریت هستند.

جلسه شورای اداری زندان های تهران، با حضور سید حشمت اله حیات الغیب مدیر کل زندان های استان تهران، معاونین و روسای ادارات، واحد ها و همچنین مدیران ندامتگاه های تابعه در محل سالن کنفرانس برگزار شد.

در این جلسه، سیدحشمت اله حیات الغیب، ضمن بررسی عملکرد مدیران زندان ها در حوزه های مختلف، با تأکید بر ضرورت نصب العین قرار دادن اولویت های دهگانه رئیس سازمان زندان ها در بحث ارتقای اشتغال و حرفه آموزی زندانیان اظهار داشت: اشتغال زندانیان یکی از مسائل مهمی است که می تواند در باز پروری شخصیت زندانی نقش مهم و اثربخشی داشته باشد، برنامه های اصلاحی و تربیتی و نیز بازگشت سعادتمندانه زندانی به جامعه، در شیوه نامه جدید سازمان نقش پررنگتری دارد.

مدیر کل زندان های استان تهران ادامه داد: این موضوع پایه اصلی اصلاح و تربیت است. زیرا زندانی در ایام تحمل حبس، فرصت مناسبی برای آموختن حرفه و فنی متناسب با استعداد و توانائی خود به دست می آورد که ضمن رهایی از بیکاری و بطالت، پس از آزادی با ادامه آن حرفه و فن می تواند شغل مناسبی داشته، به چرخه جرم بازنگردد.

وی تصریح کرد: شخصی سازی مجازات حبس بیان کرد: با ارتکاب خواسته یا ناخواسته جرم از سوی سرپرست خانواده، وی با حکم قضایی بایستی مدتی را در حبس بگذراند ولی اغلب خانواده های زندانیان هیچ نقشی در ارتکاب جرم ندارند و نباید از موضوع معیشت و رسیدگی به مشکلات آنان غافل شویم.

مقام عالی زندان های استان تهران افزود: در برنامه ها و اولویت های دهگانه سازمان زندان ها، به اشتغال و حرفه آموزی توجه ویژه ای شده و در این راستا، برنامه هایی تدوین و ابلاغ گردیده است. انتظار می رود مدیران زندان ها با دقت و بیش از پیش بر اجرای آن اهتمام ورزند.

او همچنین گفت: زندانی فارغ از هر جرم و دین و مذهب، نزد ما امانت است، مأموریت اصلی ما اصلاح و تربیت می باشد و کارکنان زندان ها مربی این ماموریت هستند و افتخار می کنیم که توفیق در عرصه خدمت به خلق خدا نصیب ما گردیده است.

حیات الغیب ضمن اشاره به تأثیر باورهای دینی و عقیدتی در رشد فکری و اخلاقی زندانیان اظهار داشت: اصلاح و تربیت، بایستی سرلوحه خدمات ماست و زندانی نباید دغدغه ای جز محدودیت آزادی داشته باشد. تمام اقدامات برای باز آموزی اجتماعی و بازگشت سالم زندانیان به جامعه است و ایجاد محیط شاداب و زیباسازی اماکن موجب ارتقای انگیزه تربیتی و خودسازی در زندانیان می شود که بر اساس آن مسیر بازگشت سالم به جامعه روشن تر گردد.

او خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ و آموزه های دینی و اخلاقی با محوریت قرآن و نماز، ارتقای امنیت درون زندان ها با رعایت حفظ کرامت انسانی و حقوق شهروندی، توسعه، بازسازی و بهسازی زندان ها و مراکز اصلاحی و تربیتی، تسریع در تکمیل پروژه های نیمه تمام بخش مهم دیگری از برنامه های اجرایی خواهد بود.

حیات الغیب همچنین گفت: استفاده از پابند الکترونیکی راهکار مناسبی در جهت کاهش جمعیت کیفری، حضور زندانی در کنار خانواده و کاهش آسیب های زندان است و بایستی با توسعه بسترهای الکترونیکی و تعامل با مراجع قضایی تا حد امکان از این ظرفیت قانونی استفاده شود.

وی همچنین در این ادامه، ضمن بررسی عملکرد مدیران زندان های در حوزه های فرهنگی، تربیتی، بهداشت و درمان، اشتغال، امنیت و رفاه و سایر حوزه ها، دستورات لازم را جهت پیشبرد و ارتقای خدمات، راهکارها و رفع موانع صادر کرد.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha