خروج زندان‌های «رجایی‌شهر» و «قزلحصار» از محدوده شهری البرز/ کارگروه با حضور وزیر دادگستری و رئیس سازمان زندان‌ها برگزار شد

پس از موافقت با انتقال زندان‌های رجایی‌شهر و قزلحصار از استان البرز به تهران، جلسه کارگروه اجرای این اقدام با حضور وزیر دادگستری، رئیس سازمان زندان‌ها، استاندار البرز، معاون سیاسی و امنیتی استانداری تهران، شهردار کرج و سایر نمایندگان دستگاه‌های ذی‌ربط در وزارت دادگستری برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور، در راستای اجرای مقررات مربوط به انتقال زندان‌ها به خارج از شهرها، قرار است زندان‌های «رجایی‌شهر» و «قزلحصار» به بیرون از محدوده شهری استان البرز منتقل و در سطح استان تهران جایابی شوند.

براین اساس و در راستای سفر رئیس‌جمهور به استان البرز در فروردین‌ماه و موافقت با انتقال این مراکز تأمینی و تربیتی به استان تهران، اولین کارگروه اجرای این تصمیم به ریاست وزیر دادگستری درمحل این وزارتخانه برگزار شد.

در این ارتباط مقرر شد جهت اجرای هرچه سریع‌تر این اقدام، موانع و حل مشکلات قانونی این طرح نیز به مبادی ذی‌ربط اعلام شود.

مکان‌یابی، تدارک زیرساخت‌های لازم برای زندان‌های جدید و نیز امکان فروش غیرنقدی اراضی این دو زندان، تغییر کاربری فضای آنان و تهاتر با نهادهای دیگر و همچنین سایر مولفه‌های لازم برای ساخت زندان جدید از دیگر موضوعاتی بود که مورد بررسی و جهت تسهیل در اجرا و پیگیری مورد توافق قرار گرفت.

گفتنی است، زندان‌های رجایی‌شهر و قزلحصار با وجود جدایی شهر کرج از تهران در سال 1389 و نامگذاری استان البرز، پس از سال‌ها همچنان در محدوده شهری این استان و اداره آن نیز ذیل اداره‌کل زندان‌های استان تهران قرار دارد که این تناقض مشکلاتی را درپی داشته است.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha