ایجاد زمینه اشتغال زندانیان  از برنامه‌های محوری‌ وتحولی در زندان‌های استان است

مدیر کل زندانهای آذربایجان شرقی در جلسه شورای اداری وبرنامه ریزی بر توسعه اشتغال زندانیان ،توجه به برنامه های فرهنگی و حفظ نهاد خانواده زندانی را از برنامه مهم زندانهای استان عنوان کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندانهای استان آذربایجان شرقی،جلسه شورای اداری و برنامه ریزی زندانهای استان آذربایجان شرقی با حضور مدیر کل زندانهای استان ، نماینده ولی فقیه وامام جمعه شهرستان اهر ،رئیس دادگستری ودادستان شهرستان اهر و همچنین اعضای شورای اداری وبرنامه ریزی زندانهای آذربایجان شرقی در محل زندان شهرستان اهر برگزار شد.

جوادی مدیر کل زندانهای استان در ابتدای جلسه اشاره ای به برنامه ها ی اجرای در زندان های استان کرد وافزود : برنامه های تحولی خوبی برای اصلاح وتربیت مددجویان در سطح زندانهای استان اجرا می شود که از جمله می توان به افزایش 5 برابری دستمزد مددجویان در سال جاری اشاره کرد.

ایجاد زمینه اشتغال زندانیان  از جمله برنامه های محوری‌ وتحولی در زندانهای استان است.

وی اظهار داشت : اشتغال مفیددر زندانهای استان می تواند درصد بازگشت به زندان و تکرار جرم را کاهش دهد که بر این اساس تلاش می‌کنیم با توسعه اقدامات حمایتی بسترهای لازم را برای اشتغال زندانیان فراهم کنیم چون هر شغلی که برای زندانیان ایجاد می‌شود کمک شایانی به حفظ نهاد خانواده زندانی، پیشگیری از وقوع جرم وکاهش جمعیت زندانیان خواهد بود.

جوادی در ادامه نقش روحانیون به عنوان مروج احکام اسلامی در زندانها را بسیار مهم عنوان کرد وافزود : فعالیتهای فرهنگی با 110 عنوان برنامه در سطح زندانهای استان در حال برگزاری است که برای کامل اجرا شدن این برنامه ها تعداد 43 نفرروحانی در زندانها در حال فعالیت هستند.

ایجاد زمینه اشتغال زندانیان  از جمله برنامه های محوری‌ وتحولی در زندانهای استان است.

مدیر کل زندانهای استان در ادامه از رشد چشمگیر استفاده از پابند الکترونیکی برای زندانیان استان خبر داد وافزود: استفاده از پابند الکترونیکی راهکار مناسبی در جهت کاهش جمعیت کیفری، حضور زندانی در کنار خانواده و کاهش آسیب های زندان است و بایستی با توسعه بسترهای الکترونیکی و تعامل با مراجع قضایی تا حد امکان از این ظرفیت قانونی بیشترین بهره را برد.

مدیر کل زندانهای استان در ادامه به تشریح بیانات رییس سازمان زندانهای کشورکه اخیرا با مدیران کل سراسر کشور داشتندپرداخت وافزود :ریاست معزز سازمان به امنیت در زندان ،توجه به آموزش پرسنل ،استفاده از ظرفیت گروه های جهادی ،توجه به خانواده زندانیان ،استفاده از ظرفیت های نظارت الکترونیکی ،تفکیک و طبقه بندی زندانیان،توسعه تجهیزات اشتغال ، غربالگری زندانیان ،توسعه برنامه های فرهنگی ،ایجاد کمیته های فرعی در زندانها تاکید کردند.

ایجاد زمینه اشتغال زندانیان  از جمله برنامه های محوری‌ وتحولی در زندانهای استان است.

در ادامه جلسه رئیس دادگستری و دادستان شهرستان اهر نیز به ارائه گزارش وضعیت کیفری شهرستان اهر پرداخته وعنوان نمودند که در راستای ارائه ارفاقات قانونی به زندنیان و ارتقاء کیفیت خدمات زندانبانی، در کنار مسئولین زندان هستیم.

همچنین در ادامه جلسه نماینده ولی فقیه وامام جمعه شهرستان اهر نیز با بیان مطالب اخلاقی در خصوص نوع رفتار با زندانی و تاکیدات دین مبین اسلام با زندانی ، به ارائه احادیت وروایات در این خصوص پرداخت.

در پایان جلسه ،مدیر کل زندان های آذربایجان شرقی ضمن شنیدن صحبت های روسای زندان ها و مسئولان ستادی، در روند عملکرد هر یک از واحد ها و زندان های تابعه قرار گرفت و رهنمودها و دستور لازم را در خصوص مسائل و پیشنهاد های مطرح شده ارائه کرد.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha