وضعیت مددکاری و قضایی زندانیان قابل قبول است

4 تن از کارشناسان قضایی سازمان زندانهای کشور به مدت 4 روز از تمامی زندانهای استان کرمان بازدید و با زندانیان دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل زندانهای استان کرمان، در راستای اجرای سیاست‌های سازمان زندانها مبنی بر بازدید دوره‌ای در جهت کاهش جمعیت کیفری و رسیدگی به مشکلات قضایی زندانیان، غفورنیا رئیس اداره قضایی، اجرای احکام و امور مجلس، حاجیان و رجبی‌زاده کارشناسان اداره قضایی سازمان زندانها و سلیمانی رئیس مرکز مراقبت سازمان زندانهای کشور از زندانهای استان کرمان و مرکز مراقبت الکترونیکی استان بازدید کردند.

در این بازدید غفورنیا رئیس اداره قضایی، از زندانهای بم، مرکزی و بازداشتگاه کرمان بازدید کرد.
رئیس اداره قضایی، اجرای احکام و امور مجلس با حضور در جمع زندانیان با آنان دیدار و ضمن استماع مشکلات زندانیان پرونده آنان را مورد بررسی قرار داد.

حاجیان کارشناس اداره قضایی سازمان نیز با حضور در زندانهای جیرفت، کهنوج، منوجان، رفسنجان و زرند وضعیت مددکاری زندانها را مناسب دانست و پس از بازدید از واحدهای ملاقات با زندانیان دیدار و گفتگو کرد.
رجبی‌زاده کارشناس اداره قضایی سازمان زندانها کشور نیز با حضور در زندانهای بافت، سیرجان و شهربابک با زندانیان این زندانها دیدار و مشکلات آنان را رسیدگی کرد. وی همچنین از واحدهای مددکاری و قضایی این زندانها بازدید و عملکرد آنان را بررسی نمود.

سلیمانی رئیس مرکز مراقبت سازمان زندانهای کشور نیز با حضور در مرکز مراقبت های الکترونیکی، وضعیت موجود را بررسی کرد و گفت: ضمن تقدیر از توجه اداره کل کرمان به جداسازی مرکز مراقبت های الکترونیکی از اداره کل، به الویت های ریاست محترم سازمان در سال جاری در خصوص اقدامات الکترونیکی اشاره کرد.

سلیمانی روند کاری مرکز کرمان در خصوص اعطای پابند الکترونیکی را قابل قبول دانست و آن را از برترینهای کشود برشمرد. وی افزود: میتوان با یکسری تغییرات راندمان کاری را بالاتر از وضعیت موجود رساند.

در پایان بازدیدها جلسه هماهنگی و بررسی مسائل با کارشناسان و بازرسان سازمان زندانهای کشور، حسینی مدیر کل زندانهای استان، حجت الاسلام کارگر رئیس اداره قضایی اداره کل و مسئولین مددکاری و آمار رایانه برگزار گردید.
در این جلسه گزارشی از دیدارهای چهره به چهره بازرسان با زندانیان، احصاء مشکلات قضایی آنان و گزارشی از بررسی پرونده زندانیان با نظر مساعد و رضایتمندی کارشناسان ارائه و مسائل مربوط به دستگاه قضا نیز پس از طرح، جهت اقدام لازم جمع بندی شد.


انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha