زندان یزد زندانی پویا، دارای زندانیانی با روحیه شاد و مستعد گسترش اشتغال است

جلسه کارگروه تخصصی اشتغال و حرفه آموزی با حضور مدیرکل دفتر برنامه ریزی اشتغال و حرفه آموزی سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور و همچنین مدیران کل و نمایندگان بنیاد تعاون استان های کرمان، قم، مرکزی، بوشهر و خراسان جنوبی به میزبانی مدیرکل زندان های استان یزد در سالن شهید بهشتی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری اداره کل زندان های استان یزد، مدیرکل دفتر برنامه ریزی اشتغال و حرفه آموزی سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور در جلسه هم اندیشی مدیران کل زندان ها و مدیران بنیاد تعاون زندانیان تعدادی از استان های کشور که به میزبانی اداره کل زندان های یزد برگزار شد اظهار داشت: مهمترین هدف سازمان زندان های کشور کمک به انسان های به خطا رفته برای بازگشت به مسیر اصلی زندگی است.

پژمان پروین با اشاره به اشتغال و حرفه آموزی تصریح کرد: برای بازگشت زندانی به جامعه و اجتماع باید اقدامات مختلف فرهنگی، هنری، قرآنی، ورزشی و غیره صورت گیرد که تکمیل کننده همه این امور حرفه آموزی و اشتغال زندانی خواهد بود.

وی با تاکید بر اهمیت حرفه آموزی و اولویت آن بر اشتغال اذعان داشت: تا زمانی که مددجو حرفه و مهارتی کسب نکند اشتغال پایداری ایجاد نخواهد شد از این رو حرفه آموزی بر اشغال اولویت دارد.

پروین با اشاره به سند تحول و تعالی قوه قضاییه تصریح کرد: بر اساس سند تحول وظیفه سازمان زندان ها در حوزه اشتغال کاملا مشخص شده است و در این خصوص 10 راهبرد نیز پیش بینی شده است اما نکته بسیار مهم برای حصول نتیجه تعامل و هم افزایی مدیران کل زندان ها با مدیران بنیاد تعاون زندانیان در سطح استانها است.

رضا مقبلی مدیر کل زندان های استان یزد در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال و حرفه آموزی اظهار داشت: در تمامی مکاتب حقوق جزا موضوع مجازات و زندان پذیرفته شده است هر چند در نحوه مجازات و اهداف متفاوت هستند اما در مکتب اسلام و تشیع هدف از مجازات زندان بیشتر مباحث اصلاح و تربیت و بازگشت شرافتمندانه به جامعه مد نظر است.

وی نقش اشتغال در امر اصلاح و تربیت زندانی را بسیار با اهمیت دانست و اظهار داشت: اشتغال از تاکیدات و موضوعات بسیار مهم برنامه تحول قوه قضائیه است و حتی در فصل ششم این برنامه که حول موضوع اصلاح و تربیت است نیز بر اهمیت اشتغال تاکید شده است .

مقبلی با بیان این که اشتغال 75 درصدی در زندان های استان محقق شده است افزود: در زندان های استان از اشتغال نشسته استقبال سیار خوبی ضده است و خوشبختانه با ورود خیرین متعدد یزدی تاکنون نزدیک به 20 میلیارد تومان در زندان های استان در حوزه اشتغال سرمایه گذاری شده است.

وی در ادامه اظهار داشت: هم اکنون 228 نفر در کارگاه های زندان، 419 نفر اعزام به کار خارج از زندان و هزار و 475 نفر نیز در داخل زندان به صورت اشتغال نشسته فعالیت دارند.

مدیر کل زندان های استان یزد با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص حرفه آموزی زندانیان اذعان داشت: در بحث حرفه آموزی نیز هزار و 619 نفر از مددجویان در 59 دوره مهارت آموزی شرکت کرده اند و تاکنون 516 کارت مهارت نیز برای زندانیان استان صادر شده است و در مجموع 63 درصد از زندانیان استان در دوره های حرفه آموزی شرکت کرده اند که این آمار نیز بالاتر از میانگین کشوری است.

مقبلی اظهار داشت: در راستای اشتغال زندانیان هم اکنون با 95 کارگاه مختلف قرارداد بسته شده که از 2 تا 75 نفر از زندانیان در این کارگاه های مشغول به کار هستند و در پنج ماه ابتدایی سال جاری با توجه به افزایش نرخ دستمزدها بیش از 4 میلیارد و 840 میلیون تومان به زندانیان دستمزد پرداخت شده است.

زندان یزد زندانی پویا، دارای زندانیانی با روحیه شاد و مستعد گسترش اشتغال است

در پایان مهدی دهقان طزرجانی لوح تقدیر با عنوان کارمند نمونه سازمان زندانها در سال 1400 از دستان مدیرکل  دفتر برنامه ریزی اشتغال و حرفه آموزی سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور دریافت نمود.

پایان خبر//

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha