کد خبر: 187
۲۲ تیر ۱۴۰۱، ۱۲:۴۷
تلاش مسئولان زندان های استان البرز برای اخذ رضایت و نجات مددجوی افغانستانی از قصاص

مددجوی افغانستانی ن ع که به جرم قتل همسرش در زندان به سر می برد با تلاش مسئولان زندان های استان البرز در یک قدمی قصاص از دار مجازات رهایی پیدا کرد.

علی چهارمحالی مدیر کل زندان های استان البرز با اعلام این خبر افزود: رویکرد کارکنان زندان ها در مواجهه با پرونده های قصاصی که قاتل در یک لحظه دچار اشتباه گشته و پس از آن نادم شده، تلاش جهت اخذ رضایت از اولیای دم است.

چهارمحالی افزود: در اخذ رضایت از اولیای دم نگاه ما انسانی و فراتر از قومیت، مذهب و غیره است و همواره این آیه قرآن "ومن احیاها فکانما احیا الناس جمیعا... هر کس نفسی را حیات بخشد مانند آن است که همه مردم را حیات بخشیده"، که شعار سازمان زندان هاست را مد نظر داریم.

مدیر کل زندان های استان البرز با اشاره به اخذ رضایت از اولیای دم برای یک مددجوی تبعه افغانستانی اظهار داشت: در یک مورد اخذ رضایت از شاکی که اخیراً صورت گرفت، یک تبعه افغانستانی سُنی مذهب که همسر خود را به قتل رسانده بود را با کمک و تلاش توصیف نشدنی رئیس زندان، مددکاران و قاضی اجرای احکام توانستیم پای چوبه دار به رضایت منتهی کنیم.

وی افزود: این مددجو قریب به دو سال در زندان حضور داشته که خوشبختانه اولیای دم پای چوبه دار از حق قصاص خود گذشتند و قاتل را مورد عفو و بخشش قرار دادند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha