امیدواریم مجازات برای زندانیان جنبه سازندگی و برای دیگران جنبه بازدارندگی داشته باشد

حجت الاسلام و المسلمین منتظری دادستان کل کشور با حضور مسؤولین قضایی استان فارس از زندان مرکزی شیراز، اندرزگاه های زنان و مردان و کارگاه اشتغال زندانیان نسوان بازدید و مشکلات قضایی زندانیان را چهره به چهره بررسی و دستورات قضایی لازم را صادر کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان فارس، دادستان کل کشور در ادامه بازدید گفت: بازدید از زندان جز غم و غصه چیزی برای ما نیست ما متأثر می شویم که تعدادی از هم نوعان به دلیل جرمی که مرتکب شده اند در زندان هستند به خاطر اعمال مجرمانه و به موجب قانون، در رسیدگی به پرونده آنان، قضات و دادستان ناچار است به آنان مجازات بدهد.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری افزود: امیدواریم این مجازات ها برای زندانیان جنبه سازندگی و برای دیگران جنبه بازدارندگی داشته باشد.

وی اضافه کرد: وضعیت زندان به لحاظ امکانات و شرایط خوابگاهی، آموزشی و تربیتی در بخش هایی که از بند زنان و مردان مشاهده کردیم مطلوب بود و شرایط کار کردن برای کسانی که می خواهند در زندان کار کنند فراهم است.

دادستان کل کشور اظهار داشت: از همه همکاران قضایی، کارکنان زندان ها و روحانیون که در زندان ها تلاش می کنند افرادی که مدتی از امتیازات آزادی محروم هستند علاوه بر دوران محکومیت، در این مدت بتوانند مراحل تکمیل و تقویت خودشان را فراهم کنند تا با شرکت در برنامه های قرانی و آموزشی، شاهد کمترین زندانی در زندان ها باشیم قدردانی می کنم.

منتظری یادآور شد: تلاش و زحمات همکاران به ویژه کارکنان زندان ها قابل تقدیر است که شرایط حضور زندانیان در برنامه تربیتی را فراهم می کنند تا زندانی وقتی از زندان خارج می شود دیگر فکر گناه و جرم خود نباشد.

وی تأکید کرد: استان فارس و شهر شیراز، آوازه فرهنگی بلندی در امور فرهنگی دارد امیدواریم مسائل فرهنگی و تربیتی بتواند مردم را به سمت و سویی سوق دهدکه افراد مرتکب جرمی نشوند که در نهایت مجازات آنان حبس و یا زندان باشد.

دادستان کل کشور افزود: کارگاه های اشتغال زندان قابل توسعه هستند چون در این کارگاه ها علاوه بر درآمدزایی برای زندانیان، زمینه اشتغال آنان نیز فراهم می شود.

مدیرکل زندان های فارس یادآور شد: در کلیه اندرزگاه ها، در رشته های مختلف اشتغالزایی شده است و بیش از 3500نفر از زندانیان در کارگاه های بیرون مشغول به کار هستند.

اسحاق ابراهیمی گفت: سال گذشته بیشترین پرداختی حقوق و دستمزد به زندانیان اشتغال به کار در سطح کشور به زندانیان استان فارس بوده است.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha