هیچ زندانی بی‌سوادی در استان سمنان وجود ندارد/ اشتغال بیش از 53 درصد از محکومین استان

مدیر کل زندان های استان سمنان با بیان اینکه هیچ زندانی بی سوادی در زندانهای استان سمنان وجود ندارد، گفت: در سال گذشته با همکاری مراکز آموزش عالی استان سمنان 4 نفر از زندانیان استان سمنان مشغول به تحصیل در مقطع آموزش عالی شده اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندانهای استان سمنان، امید کهربایی مدیر کل زندانهای استان سمنان با اشاره به اینکه سازمان زندانها براساس جایگاهی که در بحث اقدامات تامینی دارد در دوران تحول قوه قضاییه در بحث تربیتی اقدامات بیشتری را در دستور کار خود دارد، گفت: از جمله اولویت های سازمان زندانها در سه بخش زندانی، خانواده زندانی و همکاران طبقه بندی شده است.

کهربایی با بیان اینکه طبق فرمایشات مقام معظم رهبری زندان ها باید به سمت پیش بروند که آموزشگاه نیکی ها گردد، تصریح کرد: با توجه به اولویت ها ده گانه سازمان زندانها پس از انقلاب اسلامی زندان از انبار داری انسان به محلی برای اصلاح و تربیت افراد تبدیل شده است.

مدیر کل زندانهای استان سمنان با اشاره به اینکه اولویت اصلی سازمان زندانها در سال های اخیر بحث حرفه آموزی و ایجاد اشتغال در زندان است، خاطر نشان کرد: با توجه به تاکید فراوان مقامات ارشد قضایی کشور بر ایجاد اشتغال نشان می دهد رویکرد به سمت اشتغال آفرینی در زندانها می رود.

وی با بیان اینکه بیش از 53 درصد از زندانیان محکوم ما در استان سمنان در بخش های مختلف و کارگاه های مختلف مشغول به فعالیت هستند، تشریح کرد: یکی از برنامه های اصلی ما در زندان های استان آموزش مهارت و حرفه آموزی است.

کهربایی با اشاره به اینکه استان سمنان در سال گذشته جز 5 استان برتر کشور در بحث حرفه آموزی در زندان ها بوده است، بیان کرد: امسال برای اولین بار در کل کشور آزمون مهارت آموزی در زندانها برگزار شد که در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشور بوده است.

مدیر کل زندانهای استان سمنان با بیان اینکه از استان سمنان 12 نفر به مسابقات مهارتی کشوری اعزام خواهند شد، خاطر نشان کرد: همه مددجویانی که در این مسابقات چه در مرحله شهرستانی و چه در مرحله استانی شرکت کرده اند از ارفاقات قانونی ویژه ای برخوردار خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه زندانیان بعد از آزاد سازی تحت حمایت مرکز مراقبت های پس از خروج قرار خواهند گرفت، تصریح کرد: افرادی که در زندان حرفه ای را کسب نموده اند بعد از آزاد سازی از تسهیلات ویژه ای برخوردار خواهند شد تا بتوانند شغلی را برای خود ایجاد کنند.

کهربایی با بیان اینکه هیچ زندانی بی سوادی در استان سمنان وجود ندارد، تشریح کرد: همه زندانیان استان سمنان تحت آموزش سواد آموزی قرار گرفته اند و هر فرد جدیدی نیز وارد شود نیز از این دوره ها برخوردار خواهد شد.

مدیر کل زندانهای استان سمنان با اشاره به اینکه در سال 1400 آموزش عالی نیز در زندانها فعال شده است، عنوان کرد: با هماهنگی های صورت گرفته با مراکز آموزش عالی و دانشگاه ها 4 نفر از زندانیان استان سمنان در حال تحصیل در مقاطع مختلف دانشگاهی هستند.

وی با بیان اینکه در حوزه ورزش در سال گذشته زندانهای استان سمنان 3مقام کشوری را به خود اختصاص داده است، بیان کرد: در حوزه های ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی مددجویان استان سمنان مقامات اول تا سوم کشور را به خود اختصاص داده اند.

کهربایی با بیان اینکه در بحث کمک به خانواده زندانیان همه دستگاه های ویژه از ما حمایت کردند، افزود: سپاه واقعا نشان داده است همه جا کمک حال مردم بوده است و به ویژه در بحث کمک به خانواده زندانیان به صورت ویژه کمک حال اداره زندانها بوده است.

مدیر کل زندانهای استان سمنان با اشاره به اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به صورت ویژه در بحث درمان و مشاوره به خانواد ها و خود زندانیان کمک کرده است، خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه خانواده زندانیان بسیار در معرض آسیب قرار دارند سپاه استان سمنان در کنار ما برای کمک به این خانواده ها در همه زمینه ها ورود پیدا کرده است.

وی در پایان از زحمات خالصانه سید علی سیادت رئیس پیشین اداره زندان دامغان تشکر و قدردانی کرده و با آرزوی موفقیت برای حسن بی غم رئیس فعلی اداره زندان دامغان از همه مدیران و مقامات حاضر در جلسه خواستار همکاری و کمک به ریاست جدید شدند.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha