دکتر محمدی: هدف برنامه‌های فرهنگی زندان‌ها، تحول سازنده در فکر و شخصیت مددجویان است/ حجت‌الاسلام قریشی: از ظرفیت نماز جمعه برای بیان سیاست اصلاحی‌وتربیتی زندان‌ها استفاده می‌کنیم

رئیس سازمان زندان‌ها در سفر به آذربایجان غربی و دیدار نماینده ولی‌فقیه گفت: هم‌اکنون گام‌های بزرگی درجهت اصلاح و تربیت مددجویان برداشته شده است و بر اولویت‌های معین بویژه توسعه حرفه‌آموزی و اشتغال‌زایی آنان برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان زندان‌ها و اقدمات تأمینی و تربیتی کشور، دکتر غلامعلی محمدی رئیس سازمان زندان‌ها در سفر خود به استان آذربایجان غربی، با نماینده ولی‌فقیه در این استان دیدار و گفتگو کرد.

دکتر محمدی در این دیدار با تأکید بر اینکه تلاش ما هدایت مددجویان بسمت اصلاح‌وتربیت و بازسازگاری اجتماعی آنان است، گفت: خوشبختانه در دوران کنونی که دوران تحول و تعالی زندانبانی است، گام‌های بزرگی به‌منظور اصلاح و تربیت مددجویان برداشته شده و برهمین اساس هم روی اولویت‌های معین ازجمله حرفه‌آموزی و اشتغال‌زایی حداکثری آنان برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

هدفگذاری بر ایجاد تحول مثبت و سازنده در فکر و شخصیت مددجویان

وی افزود: آثار برخی اقدامات تحولی در همین شش ماهه اول سال، به عینه قابل مشاهده است بویژه اینکه درحوزه توجه به خانواده زندانیان، این برنامه‌‎ریزی بیش از گذشته شده و برای اهداف اصلاحی، تربیتی و تأمینی وارد تفاهم و تعاملات با سایر سازمان‌ها و دستگاه‌ها شده‌ایم.

رئیس سازمان زندان‌ها خاطرنشان ساخت: هدف برنامه‌های فرهنگی در زندان‌ها، ایجاد تحول مثبت و سازنده در فکر و شخصیت مددجویان است. اگر تعامل و همکاری دستگاه‌های قضایی و اجرائی نباشد، مشکلات مددجویان نیز حل نمی‌شود.

استفاده از ظرفیت نماز جمعه برای بیان سیاست‌های اصلاحی و تربیتی زندان‌ها

در بخش دیگری از این دیدار نیز حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه پس از هم‌فکری و ارائه توصیه‌های لازم، بیان کرد: مسئولین برای پیشرفت امور باید در میدان کار حاضر باشند. ما هم از ظرفیت نماز جمعه برای بیان برنامه‌ها و سیاست‌های مرتبط با امور اصلاحی و تربیتی در زندان استفاده خواهیم کرد.

بازدید از مراکز تأمینی و تربیتی استان آذربایجان غربی و پیگیری اولویت‌های عرصه تحول و تعالی حوزه زندانبانی در این مراکز، در دستور کار سفر امروز رئیس سازمان زندان‌ها خواهد بود.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha