مسئول گروه‌های جهادی سازمان بسیج حقوقدانان کشور با سرپرست زندان‌های خراسان جنوبی دیدار کرد

سرهنگ نوری مسئول تعلیم و تربیت و گروهای جهادی و دبیر کمیته آزادسازی زندانیان سازمان بسیج حقوق دانان کشور در معیت مسئول بسیج حقوقدانان استان با عبدی سرپرست زندانهای استان دیدار کرد.

دیدار کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندانهای استان خراسان جنوبی، نوری مسئول تعلیم و تربیت و گروهای جهادی و دبیر کمیته آزادسازی زندانیان سازمان بسیج حقوق دانان کشور در معیت سمویی مسئول و دادی کارشناس تعلیم و تربیت بسیج حقوقدانان استان با عبدی سرپرست زندانهای استان دیدار کردند.

سرهنگ سمویی مسئول بسیج حقوقدانان استان ضمن تسلیت ایام اربعین حسینی (ع) اظهار کرد: در بحث کمیته آزادسازی زندانیان تعامل و همکاری سازنده ای با اداره کل زندانها داشتیم.

وی افزود: با تعامل ایجاد شده مقرر گردید بصورت هفته ای وکلا و حقوقدانان در مجموعه زندان حضور یابند و در مباحث مشاوره حقوقی، باز اجتماعی کردن زندانیان، اشتغال، خودکفایی خانواده زندانیان و ... برابر بخشنامه ها و دستورالعمل ها مشاوره داشته باشند.

سمویی در ادامه بیان داشت: از بسیج جامعه پزشکی در حد توان و اختیارات در راستای خدمات بهداشت و درمان و برای فرزندان زندانیان، از بسیج فرهنگیان و بسیج دانش آموزی جهت حمایت و پشتیبانی در امر تحصیل و تعلیم و تربیت و امور آموزشی قول گرفتیم.

عبدی سرپرست زندانهای استان گفت: پس از صدور دستور مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در خصوص بحث کمکهای مومنانه، موج گروه های جهادی قوت گرفت. گروه های جهادی منسجم شدند و کار را شروع کردند و این اتفاق خوب چند سالی است که در کشور رقم خورده است.

سرپرست زندانهای استان افزود: افتخار همه ما این است که بسیجی هستیم و این روحیه بسیجی است که همکاران ما را بصورت شبانه روزی پای کار آورده است.

وی همچنین تأکید کرد: بحث آزادسازی باید بصورت جدی پیگیری شود و کمکهای مومنانه تداوم داشته باشد.

علی عبدی در ادامه اذعان کرد: در بحث کمک هزینه تهیه جهیزیه برای خانواده زندانیان، انتقال زندانیان غیر بومی به موطن و رفع مشکلاتشان، حضور علما و طلاب در زندانها، توسعه مدرسه قرآنی و اجرای برنامه های فرهنگی در زندانهای استان همراهی و همیاری گروه های جهادی راهگشا خواهد بود.

سرهنگ نوری مسئول گروه های جهادی سازمان بسیج حقوقدانان کشور ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای زندانها علی الخصوص شهدای والامقام لاجوردی و کچویی اظهار کرد: از سال ۹۹ که در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) نهضت کمکهای مومنانه در کشور راه اندازی شد، آزادسازی غریب به ۳۰۰۰ زندانی و در سال ۱۴۰۰ در چند مرحله بیش از ۷۰۰۰ مورد را داشتیم که نتیجه در انتهای سال ۱۴۰۰ بیش از ده هزار مورد زندانی آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.

وی افزود: این مهم با همکاری و همیاری زندانها و بخش های مختلف و بخصوص مشارکت مردمی محقق شده است.

نوری در پایان ضمن تقدیر از روحیه بسیجی و جهادی در زندانهای استان تصریح کرد: طبق فرمایشت رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) اگر تفکر بسیجی و جهادی نهادینه شود، تمامی مشکلات و موانع حل خواهد شد.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha