رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی از محل اشتغال خانواده زندانیان بازدید کرد

در راستای اجرای طرح نذرهشتم و اجرای الویتهای سازمان، سرپرست زندانهای استان در معیت رئیس کل دادگستری، مدیرکل ستاد اجرایی فرامین حضرت امام خمینی (ره)، رئیس مرکز امور خدمات اجتماعی و مراقبت بعد از خروج و مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان مرکز استان به محل اشتغال و منزل تعدادی از زندانیان مراجعه و با خانواده زندانیان ملاقات کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندانهای استان خراسان جنوبی، در راستای اجرای طرح نذرهشتم و اجرای الویتهای سازمان، سرپرست زندانهای استان در معیت رئیس کل دادگستری، مدیرکل ستاد اجرایی فرامین حضرت امام خمینی (ره)، رئیس مرکز امور خدمات اجتماعی و مراقبت بعد از خروج و مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان مرکز استان به محل اشتغال و منزل تعدادی از زندانیان مراجعه و با خانواده زندانیان ملاقات کردند.

موحدی راد رئیس کل دادگستری استان با اشاره به اهمیت حمایت و رسیدگی مداوم به مشکلات خانواده زندانیان اظهار کرد: با زندانی شدن یک نفر، خانواده وی بیش از خود او در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار می‌گیرد و در شرایطی که نان‌آور خانواده در زندان محبوس می‌شود حمایت از خانواده زندانیان در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بیش از هر چیز دیگر ارزشمند است.

سرپرست زندانها و رئیس کل دادگستری استان از محل اشتغال خانواده زندانیان بازدید کردند

وی با تأکید بر پیگیری تحصیل فرزندان زندانیان گفت: مسئله تحصیل فرزندان زندانیان از اهمیت ویژه ای برخوردار است که باید با پیگیری جدی و جذب مشارکت نهادهای زیربط رسیدگی شود.

وی گفت: یکی رسالت مهم انجمن حمایت خانواده زندانیان سرکشی مستمر از خانواده ها تحت پوشش آنها می باشد.

موحدی راد افزود: امروز در بازدید اول یک واحد صنفی اغذیه فروشی که با کمک انجمن حمایت و شهرداری بیرجند برای همسر یکی از زندانیان تجهیز شده بود افتتاح شد.

وی ادامه داد: در بازید دوم سرکشی از منزل مدجود تحت پوشش انجمن حمایت انجام شد که با کمک ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) و انجمن حمایت یک واحد حوله بافی در منزل وی نیز راه اندازی شده است.

وی عنوان کرد: هدف از این بازدیدها این است که سرپرست خانواده برای دوران محکومیت خود در زندان به سر می بردد و با توجه به مشکلات اقتصادی و فرهنگی نباید خانواده زندانی رها شوند و در این موج و طوفان آسیب های اجتماعی با مشکل مواجه شوند.

وی افزود: در ۵ماهه امسال ۱۶٠خانواده زندانی توسط انجمن حمایت پذیرش شدند.

سرپرست زندانها و رئیس کل دادگستری استان از محل اشتغال خانواده زندانیان بازدید کردند

وی با اشاره به این که در مدت یاد شده ۹۶۰مورد مشاوره و راهنمایی رایگان نیز انجام شد و افزود: کمک های نقدی و غیرنقدی ۷۳۷۸مورد بوده است.

وی از گرفتن ۱۰۵مورد تسهیلات خبر داد و گفت: ۹۸نفر هم برای آنها زمینه اشتغال و حرفه آموزی مهیا شده است.

وی متذکر شد: در این مدت با راه زنی های از سوی انجمن حمایت ۹نفر به کانون گرم خانواده خود بازگشتند.

وی با اساره به این که مجموع خدمات انجام شده در ۵ماهه سال جاری ۳۵میلیارد ریال بوده که کمک های نقدی نیز ۱۹میلیارد ریال می باشد

در ادامه عبدی سرپرست زندانهای استان ضمن تقدیر از حمایت و همراهی رئیس کل دادگستری و مسئولین شرکت کننده در این اقدام اظهار کرد: حضور مسئولین در این بازدیدها نشان از دغدغه ای است که در خصوص امر مهم حمایت از خانواده زندانیان دارند.

وی همچنین خطاب به خانواده زندانیان گفت: در تربیت فرزندان کوشا باشد چراکه، هرگونه کاستی یا کوتاهی در این امر، موجب بروز اختلالات و نابهنجاری‌های جبران ناپذیری در پرورش نسل نوین هر جامعه می‌شود. از این‌رو، برای اصلاح جامعه و پیشگیری از انحرافات مسئله تعلیم و تربیت کودکان از حساسیت بالایی برخوردار است.

الوندی رئیس مرکز امور خدمات اجتماعی و مراقبت بعد از خروج زندانهای استان گفت: در راستای بحث تحصیل فرزندان زندانیان، از طریق تعاملی که با بنیاد کودک ایجاد شده است، طی تفاهمنامه ای فرزندان زندانیان جهت بورسیه به بنیاد کودک معرفی می شوند.

اسماعیل زاده، مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان مرکز استان نیز پس از ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده از شروع توزیع سبد احسان مهر به تعداد ۲۰۰ سبد شامل مواد غذایی گوشت برنج روغن و .. خبرداد و اظهار کرد؛ این اقدام با حمایت خیرین با قوت بیشتر پیگیری خواهد شد.

وی همچنین از اعزام خانواده زندانیان به سفر زیارتی کربلای معلی خبر داد و افزود: با حمایت نهادهای زیربط و ظرفیت خیرین بحث مهم اشتغال و خودکفایی خانواده زندانیان پیگیری می شود.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha