جمع‌آوری معتادین متجاهر، ارتقاء امنیت روانی و کاهش جرم در اجتماع را بدنبال دارد
alishirazi.photo

دکتر صادق خلیلیان در بازدید از پروژه اردوگاه حرفه آموزی و کاردرمانی استان خوزستان( پروژه الحدید) بر ضرورت شتاب بخشی روند احداث و بهره برداری از این پروژه تاکید کرد. 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندانهای استان خوزستان، صادق خلیلیان در این بازدید با اشاره به آسیب‌های ناشی از اعتیاد در جامعه و خانواده‌ها اظهار داشت: اعتیاد آسیب‌های ‌بسیاری را به اجتماع و خانواده‌ها وارد می‌کند.

استاندار خوزستان پیرامون رسیدگی و درمان معتادان متجاهر عنوان داشت: وظیفه ما جمع آوری، رسیدگی، درمان و بازگردانی این افراد به سطح جامعه است.

خلیلیان در رابطه با دستور وزیر کشور به استانداران درخصوص ضرورت جمع آوری معتادان متجاهر از سطح جامعه بیان داشت: معتادان متجاهر عامل برخی از ناامنی‌ها و سرقت‌های خرد هستند؛ بنابراین باید از سطح جامعه جمع‌آوری شوند تا مورد بازپروری قرار گیرند و با فراگیری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بتوانند به جامعه بازگردند.

وی گفت: جمع‌آوری ٢ هزار معتاد متجاهر برابر با کاهش ۵٠ درصدی سرقت‌های خرد خواهد بود. راه اندازی اردوگاه های نگهداری معتادین مجمع‌آوری معتادین متجاهر، ارتقاء امنیت روانی و کاهش جرم در اجتماع را بدنبال داردتجاهر از اولویتهای تاکیدی وزیر کشور است که راه اندازی این مرکز در خوزستان نیز بزودی به انجام خواهد رسید.
نمانیده عالی دولت در خوزستان تصریح داشت: با راه اندازی این مرکز، معتادین متجاهر از جامعه جمع آوری، در فرایند اصلاح و بازتوانمند سازی قرار گرفته، پس از آموزش های لازم به جامعه باز خواهند گشت و با این اقدام شاهد کاهش جرم، اصلاح مجرمان، ارتقای امنیت اجتماعی و روانی مردم خواهیم بود.
دکتر صادق خلیلیان استاندار خوزستان همچنین در این بازدید بر ضرورت مشارکت دستگاه های مختلف برای تحقق اهداف تامینی و تربیتی زندان ها تاکید نمود و در نشست جمع بندی این بازدید نیز دستورات لازم را به منظور رسیدگی سریع به درخواست های ارائه شده از سوی مدیر کل زندان خوزستان ابلاغ کرد.
مدیر کل زندانهای خوزستان نیز در این نشست گزارشی از روند احداث این پروژه و نیازهای اساسی آن ارائه نمود.

غلامرضا روشان با تقدیر از دیدگاه استاندار خوزستان به مقوله زندانبانی اسلامی و اهتمام در رفع مشکلات فراروی زندان ها در نگهداری و ارائه خدمات اصلاحی و تربیتی به مجرمان، گفت: گرچه در راستای اجرای اردوگاه معتادین موضوع ماده 16 ، شرح وظیفه ای برای سازمان زندان ها دیده نشده اما با افتخار و برای کمک به سلامت و امنیتی جامعه ، برای راه اندازی این مجموعه اقدامات اساسی و مهمی انجام شده و اعتقاد داریم خروجی این کار، اصلاح و بازگشت سعادتمندانه فرد معتاد و مجرم به جامعه است و این عمل به آیه شریفه قرآن است.

مدیرکل زندانهای خوزستان همچنین ضمن تشریح اقدامات انجام شده در گذشته و حال برای راه اندازی اردوگاه حرفه آموزی و کار درمانی معتادین (الحدید) گفت: در راستای ارائه خدمات و ارتقای کارائی دستگاه ها به مردم در خوزستان، حوزه زندان هم می بایست در شان نام خوزستان کارائی و کیفیت نگهداری و اصلاح مجرمان را دارا شود و برای این منظور توجه، مشارکت و هم افزائی دستگاه های ذیربط در حوزه مسئولیتهای اجتماعی با زندانها ضرورت است.

وی در خاتمه با تشبیه زندان به دماسنج جامعه گفت: بالا بودن تعداد زندانیان در این دماسنج بمعنای تب دار بودم اجتماعست و این موضوع علاوه بر اینکه فضا و مکان و امکانات محدود را به چالش میکشد ، برای اجتماع هم پیام آور فراوانی جرم و در نتیجه نا امنیست فلذا کاهش جمعیت کیفری که یک محور آن متوجه زندان و مسئولیتهای اجتماعی دستگاه های ذیربط ، اصلاح مجرمان و بازگشت دادن سعادتمندانه مجرم به اجتماعست ، نیازمند فضاو مکانهای مناسب برای نگهداری مددجویانست و بر این اساس راه اندازی این اردوگاه کمک شایانی به بهبود روند طبقه بندی و تعمیق فرایندهای صالاحی تربیتی بشکل تخصصی است و تلاش می کنیم تا این مرکز هرچه سریعتر راه اندازی و مردم عزیز از آثار و دستاوردهای آن در حوزه های ارتقاء امنیت اجتماعی، کاهش جرایم و در نهایت اصلاح مجرمان برخوردار شوند.
گفتنیست در این بازدید،روشان مدیر کل زندانهای خوزستان، بیرانوند معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، سرهنگ صفری دبیر ستاد مواد مخدر خوزستان، استاندار را همراهی نمودند. در این بازدید که دو ساعت به طول انجامید، بخش‌های مختلف اندرزگاهی، اداری و خدماتی این پروژه مورد بازدید قرار گرفت.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha