اجرای پابند الکترونیکی برای 220 مددجو در زندان‌های کهگیلویه وبویراحمد

به گفته مدیرکل زندان های کهگیلویه وبویراحمد، 220 زندانی که نافی امنیت جامعه نیستند به جای حبس از پابند الکترونیکی استفاده می کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استات کهگیلویه وبویراحمد، منصور بیژنی با اعلام این مطلب درخصوص اجرای طرح پابند الکترونیکی زندانیان در استان گفت: قوه قضائیه امسال با در اولویت قرار دادن این موضوع، در نظر دارد برای حدود 30 هزار زندانی این طرح را اجرا کند.

وی با تقدیر از مراجع قضایی استان صدور رأی پابند الکترونیکی را حرکتی خوب و در جهت کاهش جمعیت کیفری زندانیان توصیف کرد وگفت: در راستای سیاست قوه قضائیه مبنی برکاهش زندانی، باید با صدور آرای متناسب تا جایی که امکان دارد و قانون اجازه می‌دهد از صدور قرارها و احکام منتهی به بازداشت و حبس خودداری شود.

مدیر کل زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان با بیان اینکه پابند الکترونیکی برای جرائم غیر خشن و محکومین سبک استفاده می شود؛ یادآورشد: کسانی که مشمول این طرح می شوند، نامشان در لیست ورودی به زندان ثبت شده ولی به جای اینکه در زندان تحمل حبس نمایند از پابند الکترونیکی استفاده برده و به عنوان یک شهروند می توانند به امور زندگی خود بپردازند.

این مقام مسؤل در ادامه افزود: تأکید ریاست قوه قضاییه و تعامل خوب با مقامات قضایی استان برای ساماندهی و کاهش جمعیت کیفری باعث شده تا یک نهضت عمومی دربخش‌های مختلف قضایی ایجاد شود و همه ارکان دستگاه قضایی استان، کاهش تعداد زندانیان را در دستور کار خود قرار دهند.

منصور بیژنی با بیان اینکه از سال گذشته تاکنون برای 220 نفر از محکومین استان پابند الکترونیک اجرا شده، افزود: درحال حاضر 140 زندانی تحت مراقبت پابند الکترونیکی بوده و با هدف گذاری سازمان وهمکاری مراجع قضایی تا پایان امسال بنا داریم این عدد را به 450 نفر برسانیم.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha