رئیس سازمان زندان‌ها: هدف ما پوشش حداکثری زندانیان واجدشرایط ذیل پابند الکترونیک است/ تحول در زندان‌ها متکی بر پژوهش‌‎های کاربردی است

دکتر غلامعلی محمدی در آئین تکریم و معارفه سه تن از مدیران ستادی سازمان زندان‌ها گفت: زندانی حائز پابند الکترونیک باید بداند هر تخلفی از آن منجر به بازگشت به زندان و عدم بهره از هرگونه ارفاق قانونی می‌شود و این موضوع باید به عنوان یک فرهنگ به زندانیان تفهیم شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور، آئین تکریم و معارفه مدیران کل دفاتر «آموزش و پژوهش» و «برنامه‌ریزی، نوسازی و تحول اداری» به همراه سرپرست «دفتر ساماندهی مراکز نیمه‌آزادی و نظارت الکترونیکی» با حضور دکتر غلامعلی محمدی درمحل ستاد این سازمان برگزار شد.

رئیس سازمان زندان‌ها در این نشست و پس از ارائه گزارشی توسط مدیران این دفاتر گفت: یکی از اولویت‌های ما تمرکز بر کاهش جمعیت کیفری در زندان‌هاست که جز منویات جدی ریاست محترم قوه قضائیه نیز قرار دارد. برهمین اساس هم طی 9 ماه اخیر شاهد اقدامات قابل‌توجه در حوزه پابندهای الکترونیک و پوشش زندانیان واجدشرایط بوده‌ایم.

هر تخلفی از مقررات پابند الکترونیک، منجر به بازگشت مددجو به زندان می‌شود

وی با بیان اینکه درصدد هستیم تمام زندانیان واجدشرایط را زیرپوشش پابند الکترونیک قرار دهیم، گفت: نظارت ما بر این تأسیس کیفری که قاعده رحمت نظام کیفری نظام جمهوری اسلامی ایران است، از این پس جدی‌تر گرفته می‌شود و البته در حوزه نظارت نیز باید شاهد وحدت رویه در تمام کشور باشیم. این موارد نیز در حوزه عملکرد «دفتر ساماندهی مراکز نیمه‌آزادی و نظارت الکترونیکی» قرار دارد.

محمدی همچنین اعلام کرد؛ زندانی تحت پوشش پابند الکترونیک باید بداند که فقط می‌تواند در محدوده مقرر تردد کند و هر تخلفی از آن منجر به بازگشت به زندان می‌شود و بعد از آن هم از ارفاقات قانونی بهره نخواهد برد. این موضوع باید به عنوان یک فرهنگ به زندانیان عملا تفهیم گردد. این لطف نظام کیفری ما به مددجویان است که موجب استقبال افکار عمومی قرار گرفته و بنابراین نمی‌گذاریم این ارفاق قانونی لوث شود.

معیار ما از این پس پژوهش‌های کاربردی است

رئیس سازمان زندان‌ها در ادامه با اشاره به شرح وظایف «دفتر آموزش و پژوهش» یادآور شد: هم در حوزه آموزش پرسنل و هم زندانیان باید شاهد حرکت جدی باشیم تا اصلاح و تربیت مددجویان به عنوان هدفگذاری و نقطه آمال ما به وقوع بپیوندد. هم‌اکنون سازمان زندان‌ها در اجرای سند تحول قضایی و اقدامات تحولی و تعالی، این مسیر را درپیش گرفته است.

وی ادامه داد: تبلور استراتژی ما ازجمله اداره زندان‌ها برمبانی دانایی‌محوری و مدیریت علمی، در اقدامات دفتر آموزش و پژوهش تجلی می‌شود. ضمن اینکه دیگر نباید فقط دنبال پژوهش‌های نظری اعم از میدانی و کتابخانه‌ای برویم بلکه معیار ما در آینده پژوهش‌های کاربردی است.

تشکیلات سازمان زندان‌ها نیازمند ارتقاء است

محمدی در این نشست ضمن تأکید بر ارتقاء رفاهیات قانونی کارکنان زندان‌ها، انتظارات در حوزه زندانبانی را نیز بالا دانست و افزود: دفتر «برنامه‌ریزی، نوسازی و تحول اداری» نه‌فقط در حوزه تعامل با سازمان برنامه و بودجه کشور بلکه در عرصه نوسازی و ارتقاء ساختار و تشکیلات سازمانی هم باید به سمت تحول برود. درحال حاضر ساختار کنونی، جوابگوی نیازمندی‌های امروز ما نیست که باید با برنامه‌ریزی آن را اصلاح کنیم.

گفتنی است؛ در این مراسم ابراهیم صالحی‌عمران و فرزانه دهنادی به ترتیب به عنوان مدیر‎ان کل دفتر «آموزش و پژوهش» و نیز «برنامه‌ریزی، نوسازی و تحول اداری» سازمان زندان‌ها منصوب شدند. همچنین بهرام اکبرپور نیز به عنوان «سرپرست دفتر ساماندهی مراکز نیمه‌آزادی و نظارت الکترونیکی» معرفی شد.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha