تبادل تفاهمنامه همکاری بین اداره‌کل زندان‌های خراسان رضوی و ستاد اقامه نماز

تفاهمنامه همکاری بین اداره کل زندانهای خراسان رضوی و ستاد اقامه نماز استان با محوریت ترویج و توسعه فرهنگ اقامه نماز در زندانهای استان به امضاء حجت الاسلام و المسلمین سبحانی نیا مدیر ستاد اقامه نماز استان خراسان رضوی و جانفدا مدیرکل زندانهای استان رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های خراسان رضوی، حجت الاسلام و المسلمین سبحانی نیا در آئین تبادل این تفاهمنامه ضمن تاکید بر لزوم فهم دقیق از مفاد و شرح وظایف مندرج در تفاهمنامه گفت:اجرای صحیح و اثربخش برنامه ها در موضوع نماز نیازمند شناخت صحیح جامعه مخاطب (زندانیان، پرسنل) و تعریف شاخص و ارزیابی مستمر فعالیت ها در این حوزه می باشد.
مدیر ستاد اقامه نماز استان خراسان رضوی ضمن تقدیر از اقدامات فرهنگی صورت گرفته در زندان ها خاطرنشان کرد : برگزاری مسابقات کتابخوانی و جشنواره در حوزه های مرتبط با نماز، ارائه محتوا در قالب درسنامه در زندانها، ایجاد دفتر پاسخگویی به مسائل دینی و اعتقادی و افزایش تعاملات علمی مابین مشاورین زندان ها و اساتید ستاد اقامه نمازاستان در جهت هم افزایی بین بخشی، از جمله موضوعاتی است که بیش از گذشته باید مورد توجه قرار بگیرد.
جانفدا مدیر کل زندانهای خراسان رضوی نیز در تشریح ابعاد این تفاهمنامه گفت :اساس اصلاح و تربیت توجه به موضوعات مذهبی و اعتقادی است.
وی افزود: در مجموعه زندان های استان با بهره گیری از روحانیون مجرب و با بکارگیری روش های علمی و روانشناسی در جهت اصلاح و تربیت زندانیان که اسیب دیده اجتماعی هستند قدم بر میداریم.
مدیرکل زندان های خراسان رضوی اظهارداشت:با امضای این تفاهمنامه به دنبال این هستیم که در حوزه نماز و مسائل اعتقادی با بهره مندی از اندیشمندان و اساتید این حوزه بالاتر از حداقل های تعریف شده طی مسیر نمائیم.
جانفدا خاطرنشان کرد:در حوزه نمازبه عنوان یک اصل و مبنای اصلاحی و تربیتی ضمن طبقه بندی جمعیت هدف متناسب با هر گروه محتواآموزشی ارائه و فعالیتها بیش از پیش توسعه یابد و از همین رو طرح معراج با محوریت توسعه و ارتقاء و رشد فرهنگی زندانیان، کاهش آسیب در زندانها و اصلاح و تربیت مددجویان مطابق با آموزه های دینی و اسلامی، متکی بر ظرفیت حوزه علمیه تدوین شده است و با اجرای این طرح و حضور هدفمند روحانیون فرهنگ پایدار دینی و اعتقادی در زندانها جاری و نهادینه خواهد شد.
جانفدا افزود :به فضل الهی با حصول نتایج عملی، پیش بینی میشود این طرح بعنوان یک الگوی کامل اسلامی و دینی در تعلیم و تربیت زندانیان تبدیل شود.
انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha