تاکنون زمینه آزادسازی 84 زندانی با مشارکت آستان قدس رضوی فراهم شده است

مراسم گلریزان آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد با مشارکت آستان قدس رضوی، ستاد دیه و اداره کل زندان های فارس و حضور تعدادی از خیرین و خادمیاران آستان قدس در اداره کل زندان ها برگزار و تعدادی از زندانیان جرایم غیرعمد از زندان آزاد شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های فارس، مدیرکل زندان های فارس گفت: با همت و مشارکت آستان مقدس حضرت رضا علیه السلام و دبیرخانه کانون های خدمت رضوی استان فارس در پویش نذر امام رضا علیه السلام از ابتدای تیرماه سال ۱۴۰۰ تاکنون ۸۴ نفر از زندانیان، ۵۵ نفر زن و ۲۹ نفر مرد از زندان های فارس آزاد شده اند.

اسحاق ابراهیمی افزود: کل بدهی این افراد ۳۲۷ میلیارد ریال بوده است که مبلغ ۲۲۵ میلیارد ریال از شکات رضایت اخذ شده است و ۱۴ میلیارد و ۸۳۲ میلیون ریال اعسار زندانیان توسط مراجع قضایی پذیرفته شده است مبلغ سه میلیارد و 412 میلیون ریال نیز توسط خود زندانیان تامین گردیده است.

وی اضافه کرد: آستان قدس رضوی برای آزادی این تعداد زندانی 28میلیارد و پانصد و پانزده میلیون ریال پرداخت کرده‌ است و ستاد دیه استان فارس نیز از منابع مختلف ۶۳ میلیارد و سیصد و پنجاه و نه میلیون ریال پرداختی داشته است.

مدیرکل زندان های فارس ادامه داد: اخذ گذشت رضایتمندانه از نقاط مختلف استان و سایر استان ها، پرداخت بخشی از بدهی زندانیان با مشارکت ستاد دیه استان فارس، اعزام تعدادی از خانواده زندانیان زیرپوشش انجمن حمایت و زندانیان آزاد شده به مشهد مقدس، پرداخت تسهیلات قرض الحسنه برای اشتغال زایی زندانیان پس از آزادی از زندان، از اقدامات شاخصی است که توسط آستان قدس و خادمیاران انجام شده است.

ابراهیمی اظهار داشت: امروز با همکاری آستان مقدس آقا امام رضا(ع) و کانون خدمت رضوی استان فارس، توفیق داشتیم تعدادی از زندانیان بدهکار مالی غیرعمد را از زندان های استان آزاد کنیم و از تولیت آستان مقدس آقا امام رضا(ع)، حضرت آیت الله مروی، مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی آقای استاد آقا و همه همکاران بزرگوار ایشان در تولیت آستان مقدس و همچنین دوستان ما در کانون خدمت رضوی استان فارس که در این مدت یک سال و اندی به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد در زندان های استان کمک کردند، تشکر می کنم.

وی یادآور شد: تعداد بالغ بر ۸۵۰ نفر زندانی محکوم مالی غیرعمد هنوز در زندان های استان چشم به راه دستان سخاوتمند خیرین عزیز و همچنین شکات پرونده ها هستند که تا آنجایی که امکان دارد شکات از بخشی از حقوقشان گذشت کنند و مابقی را هم از خیرین استان استدعا داریم کمک کنند تا بتوانیم مشکل این افراد رو حل تا از زندان های استان آزاد شوند.

مدیرکل زندان های فارس ادامه داد: بدهکاری ۸۵۰ نفر زندانی، بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان است که با رایزنی‌هایی که همکاران ما در واحد مددکاری زندان ها و ستاد دیه استان انجام می دهند، درصدد بوده مبلغ قابل توجهی از شکات رضایت اخذ گردد، مبلغی نیز توسط خیرین تأمین شده و مابقی را در قالب تسهیلات بانکی به صورت قرض الحسنه و همچنین کمک‌های بلاعوض در صورت احراز استحقاق به آنان کمک کنیم، زمینه آزادی آنان فراهم خواهد شد.

ابراهیمی گفت: از این تعداد زندانی۳۰ نفر زندانی زن و 820 زندانی مرد هستند جای مادران در زندان نیست و با توجه به جایگاه زن در خانواده که همچون ستون خیمه می ماند، استدعا داریم از خیرین بزرگوار و موسسات خیریه به کمک ما بیایند تا بتوانیم مشکلات این افراد رو حل کنیم که این امر باعث استحکام بنیان و کانون خانواده شده و تأثیر بسزایی در مدیریت خانواده و پیشگیری از تبعات سوء بعدی در خانواده ها می گردد.

سردار جابر مهدیار مسؤول نمایندگی آستان قدس رضوی در استان فارس گفت: تعداد 84 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد از ابتدای همکاری با اداره کل زندان ها و ستاد دیه از زندان های استان آزاد شده اند و در مراحل بعدی هم قصد داریم علاوه بر کمک خیرین، با همت شکات پرونده ها، زمینه آزادی 30 زندانی را در اربعین حسینی و شهادت امام رضا(ع) از زندان های استان آزاد کنیم.

مهدیار اظهار داشت: از سلسله برنامه های آستان قدس این است که از ورود جرایم غیرعمد که حکم جلب دارند به زندان جلوگیری شود و علاوه بر آن به خانواده های زندانیان بی بضاعت کمک و همچنین با اعطای وام اشتغالزایی با همکاری کمیته امداد حضرت امام(ره) برای ایجاد شغل مناسب برای زندانیان آزاد شده اقدام شود و در مرحله پایانی، سفر زیارتی برای زندانیان آزاد شده با خانواده هایشان درنظر می گیریم که با تأسی و توسل به اهل بیت و امام رضا(ع) با آرامش خاطر به زندگی مجدد بازگردند.

وی اضافه کرد: 32 میلیارد تومان کل بدهی این افراد بوده که با همت آستان قدس رضوی و ستاد دیه استان و رضایت شکات این مبلغ تأمین شده و زمینه آزادی آنان از زندان فراهم گردید که از این مبلغ، شکات پرونده ها 22میلیارد تومان را بنام امام رضا(ع) بخشیده اند، مبلغ 2میلیارد و 555میلیون تومان را آستان قدس کمک کرده و مابقی را ستاد دیه استان تأمین کرده است.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha