«اشتغال» مسیر زندگی زندانی تویسرکانی را متحول کرد

مدیرکل زندان‌های همدان از طرح خلاقانه زندانی تویسرکانی که در مزرعه انگور به کار گرفته بود، بازدید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان همدان، مدیرکل زندان های استان به همراه جمعی از مسئولان ستادی اداره کل و کارشناسان جهاد کشاورزی شهرستان تویسرکان از مزرعه انگور زندانی تویسرکانی بازدید کرد.

در ابتدای این بازدید، زندانی کارآفرین گزارشی از مزرعه خود ارائه کرد و گفت: در این طرح که به صورت طرح فراز(ایستاده) اجرا شده است انگورهای از نقاط مختلف ایران و جهان که شرایط کاشت و نگهداری در این منطقه(تویسرکان) را نداشته اند به مرحله برداشت رسانده ایم بطوریکه در حال تکثیر نمونه های خارجی برای ارائه به باغداران هستیم.

وی در ادامه از کاشت انگورهایی با طعم توت فرنگی، انبه و استوایی و همچنین انگورهای باهسته و بدون هسته خبر داد.

در این بازدید ذوالفعلی نژاد مدیر کل زندان های همدان ضمن تقدیر از اقدام ارزشمند این زندانی گفت: او می توانست مانند سایر زندانی ها خود را محبوس و محکوم بداند اما او توانسته با استفاده از امتیازات، تسهیلات و خدمات زندان مسیر زندگی خود را تغییر دهد.

ذوالفعلی نژاد ادامه داد: همانگونه که در بند اول اولویت های ده گانه ابلاغی از جانب رئیس سازمان زندان های کشور بر اشتغال زندانیان تاکید شده است ما حمایت از اشتغال زندانیان را یک وظیفه و تکلیف می دانیم و در صورتیکه طرح یا ایده ای از طرف زندانیان ارائه شود که قابلیت اجرا و کسب درآمد داشته باشد قطعاً با ارائه خدماتی مانند تسهیلات بانکی و مجوزهای مورد نیاز به وی کمک خواهیم کرد.

در ادامه حضور مدیرکل زندان های همدان در شهرستان تویسرکان، ذوالفعلی نژاد به همراه مسئولان ستادی اداره کل از کارگاه تولید اسکاچ این شهرستان که توسط زندانی دیگری راه اندازی شده بود بازدید کرد تا ضمن استماع مشکلات و پیگیری درخواست های وی، شرایط کار، نحوه تولید و روش های ارائه به بازار هدف را از نزدیک بررسی کند.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha