200 نفر از محکومین زندان مرکزی قزوین آزاد شدند

با حضور کاظم غریب آبادی، معاون امور بین الملل و دبیر ستاد حقوق بشرقوه قضائیه 200 نفر از محکومین زندان مرکزی قزوین با استفاده از نهادهای ارفاقی آزاد شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندانهای استان قزوین، کاظم غریب آبادی در مراسم آزادی 200 نفر از زندانیان زندان مرکزی قزوین گفت: آزادی این تعداد از زندانیان با استفاده از نهادهای ارفاقی و ظرفیت هایی که قانونگذار پیش بینی کرده در مجموعه زندان های کشور کار بزرگی است و از مجموعه دستگاه قضایی استان جای تقدیر دارد.
وی افزود: امروز که توفیق آزادی فراهم شده است؛ باید نقطه عطفی در زندگی زندانیان باشد تا مسیر صحیح زندگی را در پیش گیرند و مجدداً به زندان گرفتار نشوند و باید بزرگترین تجربه ای که از زندان کسب می کنید، عدم تکرار جرم و اقدامات مجرمانه باشد.

200 نفر از محکومین اصلاح شده زندان مرکزی قزوین آزاد شدند
معاون امور بین الملل و دبیر ستاد حقوق بشرقوه قضائیه در ادامه بیان داشت: زندان های کشور ما با زندان های بسیاری از کشورهای دنیا قابل مقایسه نیست و به واقع زندان های ما دانشگاه تربیت و اصلاح است و امروزه نظام زندانبانی ما توانسته بسیاری از مجرمان حتی حرفه ای را در مسیر اصلاح قرار دهد و این فرصتی است که حاکمیت برای مجرمان فراهم کرده است.
علی شعبانی، رییس کل دادگستری استان قزوین نیز در این مراسم اظهار داشت: سیاست کاهش جمعیت کیفری و حبس زدایی یکی از اولویت های 15 گانه ریاست معظم قوه قضاییه در سال جاری و این موضوع به صورت بسیار ویژه در دستور کار دستگاه قضایی استان قرار دارد و بحمدالله با همراهی همکاران قضایی و بهره گیری حداکثری از نهادهای ارفاقی از حیث کاهش جمعیت کیفری زندان، گام های موثری در استان برداشته شده است.

200 نفر از محکومین اصلاح شده زندان مرکزی قزوین آزاد شدند
وی افزود: رویکرد دستگاه قضایی استان بر این است که چنانچه فردی به زندان گرفتار شد؛ از همان روز برای آزادی او تلاش کند و این در شرایطی است که خود فرد زندانی نیز در مسیر اصلاح قرار گیرد تا دستگاه قضایی بتواند با استفاده از ظرفیت های قانونی و نهادهای ارفاقی شرایط آزادی آنها را فراهم کند.
دادستان عمومی و انقلاب قزوین نیز در این مراسم گفت: نهضت کاهش جمعیت کیفری در استان آغاز و کاهش ۲۰ درصدی جمعیت کیفری زندانیان با استفاده از نهادهای ارفاقی و راهکارهای قانونی هدفگذاری شده است و امیدواریم با برنامه ریزی صورت گرفته و تلاش های مضاعف همکاران قضایی شاهد تحقق آن باشیم.
رجبی تاکید کرد: بسیاری از زندانیان به دلیل غفلت، ناآگاهی، مسائل اقتصادی و معیشتی و همچنین مسائل اجتماعی مرتکب جرم شده و به زندان گرفتار شده و حالا که در بند هستند باید خود را در مسیر اصلاح قرار دهند و تلاش ما بر این است که شرایط بازگشت مجدد آنها به جامعه فراهم شود و قطعاً حمایت های قانونی دستگاه قضایی از اینگونه زندانیان صورت می گیرد.

انتهای خبر/

200 نفر از محکومین اصلاح شده زندان مرکزی قزوین آزاد شدند

200 نفر از محکومین اصلاح شده زندان مرکزی قزوین آزاد شدند

200 نفر از محکومین اصلاح شده زندان مرکزی قزوین آزاد شدند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha