زمینه اشتغال زندانیان در واحدهای صنعتی قطعه‌ساز کرمان فراهم می‌شود
نشست صمیمی سید مجتبی حسینی با مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کرمان و هیأت همراه

به دعوت مدیرکل زندانهای استان کرمان، میجانی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان از کارگاه‌های اشتغال و حرفه‌آموزی زندان مرکزی کرمان بازدید کرد. میجانی در این بازدید گفت: در واحدهای صنعتی قطعه‌ساز استان همه جوانب اجرایی طرح آموزش در رسته‌های مختلف صنعت قطعه‌سازی بررسی و مورد ارزیابی قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل زندان‌های استان کرمان، در راستای تفاهم‌نامه منعقده سازمان صنایع کوچک با سازمان زندان‌های کشور، دکتر حسین میجانی با همراهی معاونین شرکت شهرک‌های صنعتی، عامل خوشه ماشین آلات و قطعات صنعتی کرمان و ریاست اتحادیه ماشین‌ساز، فلزتراش و صنعتگران خودرو کرمان از کارگاه‌های اشتغال و حرفه‌آموزی زندان کرمان بازدید کردند.

پس از بازدید، نشستی صمیمی با حضور مدیرکل زندانهای استان کرمان و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کرمان و هیأت همراه برگزار شد.

در این نشست، سیدمجتبی حسینی ضمن تقدیر از مربیان فنی و حرفه‌ای جهت آموزش زندانیان گفت: با کمک و حمایت شما صنعتگران می‌توان صدای تولید در زندانها را به گوش همگان رساند و باعث کاهش آسیب های اجتماعی خانواده زندانیان شد.

مدیرکل زندانهای استان، ضمن امیدواری از افزایش همکاری ارگانهای آموزشی و صنعت‌گران با زندانهای استان افزود: این موضوع می‌تواند باعث اشتغال و درآمد پایدار برای زندانیان و خانواده آنان شود که مانع بازگشت مجدد آنها به زندان خواهد شد.

وی افزود معادن فولاد در زرند، مس در رفسنجان، سنگ آهن در سیرجان دارای منابع غنی معدنی هستند که می‌توان صنایع وابسته به آنها را در زندانها بومی‌سازی کرد و نیروی ماهر برای جامعه تربیت نمود.

در این نشست مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کرمان به منظور حمایت از خانواده‌های زندانیانی که به دلیل عدم اشتغال و مشکلات اقتصادی درگیر زندان شده‌اند، گفت: پروژه خوشه ماشین‌آلات و قطعات صنعتی کرمان، با حمایت شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان در راستای توسعه صنعت قطعه‌سازی شکل گرفته است.

میجانی ادامه داد: این شرکت با بهره‌گیری از توانایی و تخصص مدیران واحدهای تولیدی ذینفع خوشه ماشین‌آلات و قطعات صنعتی به آموزش زندانیان می‌پردازد و زمینه را برای اشتغال زندانیان در واحدهای صنعتی قطعه‌ساز استان فراهم می‌کند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کرمان گفت: همه‌ی جوانب اجرایی طرح آموزش در رسته‌های مختلف صنعت قطعه‌سازی بررسی و مورد ارزیابی قرار گرفته است.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha