بازدید رئیس سازمان زندان‌ها از مراکز تأمینی وتربیتی قم/ محمدی: نگاه ما به زندان‌ها و مددجویان تحولی‌وتعالی است/ ازفضای زندان‌ها باید بهره حداکثری داشت

رئیس سازمان زندان‌ها در سفر به استان قم، از مراکز تأمینی و تربیتی این شهر بازدید و از نزدیک وضعیت جاری و امکانات تحولی آنان را مورد ارزیابی قرار داد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور، دکتر غلامعلی محمدی رئیس سازمان زندان‌ها امروز، پنجشنبه در سفر به استان قم از زندان مرکزی این شهر و همچنین سایر مراکز تأمینی و تربیتی ازجمله کانون اصلاح و تربیت، بند نسوان و نیز اردوگاه‌های حرفه‌آموزی و کاردرمانی و سوله‌های اشتغال آنان را مورد بازدید قرار داد و با حضور در جمع کارکنان و مددجویان از نزدیک به بررسی وضعیت جاری این مرکز پرداخت.
وی در این راستا از بخش‌های مختلف زندان مرکزی قم ازجمله آسایشگاه پرسنل شیفتی مستقر در این مرکز بازدید کرد و با حضور در کارگاه‌های اشتغال، روند توسعه حرفه‌آموزی و اشتغال مددجویان را مورد رصد قرار داد. کارگاه‌های جعبه‌سازی، بسته‌بندی، قالیبافی، خیاطی، تولیدی لباس،  کارگاه تولید صندلی و تجهیزات مسافرتی با ظرفیت 80 نفر، کارگاه تولید مبل و ... از جمله اماکن حاضر در این بازدید بوده است.

ظرفیت اشتغال را توسعه حداکثری دهید
محمدی در بخشی از این بازدید و در گفتگو با کارکنان حاضر تأکید داشت: ظرفیت اشتغال این زندان بقدر کافی بالاست البته توقع ما این است که از فضای موجود و نیز متناسب با جمعیت مددجویان حاضر، از ظرفیت اشتغال نهایت بهره را ببرید. بنابراین توقع همچنان بالاتر از اشتغال موجود است.
وی با اشاره به طراحی بندهای قرآنی و استقرار مددجویان فعال خصوصا مددجویان نسوان در این مراکز یادآور شد: تعلیمات قرآنی و سخنرانی‌های دینی را در بازه‌های زمانی مختلف در دستور کار بگذارید چرا که اثرات جدی و مفید خود را قطعا برجای می‌گذارد. شما مکان لازم را دراختیار دارید و ظرفیت قم نیز برای این امور بالاست.

بازدید رئیس سازمان زندان‌ها از مراکز تأمینی وتربیتی قم/ محمدی: نگاه ما به زندان‌ها و مددجویان تحولی‌وتعالی است/ ازفضای زندان‌ها باید بهره حداکثری داشت
محمدی با اشاره به مددجویان زن ساکن در بند نسوان و تأکید بر روحیه آنان برای اصلاح و تربیت و بازگشتی سعادتمندانه به جامعه یادآور شد: فضای شهر قم به نحو کافی دارای قابلیت مطلوب برای بکارگیری در زندان است؛ افرادی را برای تعالیم مددجویان بیاورید که نفوذ کلام داشته باشند و بتوانند با اقدامات فرهنگی اصیل در بازسازگاری مددجویان بویژه بر نسوان نقش موثر ایفا کنند.

به وضعیت درمانی بیماران رسیدگی ضروری و لازم را داشته باشید
رئیس سازمان زندان‌ها در ادامه که در میان مددجویان حضور یافته بود، بر اقدامات موثر کارکنان زندان تأکید کرد و گفت: قطعا بواسطه آسیب اجتماعی است که فردی وارد زندان شده اما بازهم در زندان می‌توان بستری را فراهم کرد که دیگر شاهد بازگشت مجدد آنان به زندان نباشیم. نقش شما پرسنل خیلی موثر است. خصوصا در زندان قم با این همه فضای محیطی، به نحو بهتری باید برای سایر اقدامات از اشتغال گرفته تا برنامه‌های فرهنگی و غیره اقدام عملی داشت. 
محمدی همچنین با حضور در واحد بهداشت و درمان و با تأکید بر ارائه خدمات لازم به مددجویان گفت: سعی کنید به اعزام بیماران بخصوص در موارد اورژانسی همت و جدیت کافی و لازم را به خرج دهید. البته در اعزام‌ها نیز موارد امنیتی را مدنظر بگذارید. زمان طلایی برای رسیدگی به بیمار را مورد توجه بگذارید و نهایت دقت را داشته باشید. البته هستند بیمارانی هم که سعی در تمارض دارند بنابراین در اعزام‌ها باید ضرورت موارد پزشکی را نیز لحاظ کنید.

بهترین بستر توسعه فرهنگی، اشتغال در زندان‌هاست
بازدید چندساعته غلامعلی محمدی از کانون اصلاح و تربیت، اردوگاه‌های اشتغال و در دیگر مراکز تأمینی و تربیتی شهر قم نیز در سفر امروز خود ادامه یافت. در این رابطه فروشگاه‌ها، آشپزخانه، واحدهای اداری و قضایی و بخش‌های اسکان مددجویان ساکن در اندرزگاه‌ها و همنشینی با مددجویان شاغل و گپ و گفت با حاضرین در بخش‌های قرآنی، سالن‌های ورزشی، خدماتی و غیره نیز به انجام رسید. 
محمدی در بخشی از این سرکشی و درخصوص فعالیت‌های فرهنگی بویژه قرآنی توضیح داد: اینکه زندان‌های قم، بندی را به این فعالیت‌های خاص قرآنی و مذهبی اختصاص داده و توانسته مشوقی برای سایرین باشد، بسیار قابل توجه است. خوشبختانه این چنین زندانیان در مسیر واقعی اقدامات معنوی و فرهنگی قرار می‌گیرند. 
رئیس سازمان زندان‌ها که از بخش‌های مختلف زندان‌های قم بازدید داشت، تصریح کرد: بهترین بستر برای فعالیت‌های فرهنگی، توسعه اشتغال زندانیان است که جز اولویت‌های سازمان زندان‌ها می‌باشد. 
وی اینگونه نیز یادآور شد: نگاه ما به زندان‌ها نگاهی تحولی و تعالی است و تمام اهتمام‌مان را باید بکار گیریم و بنحوی عمل کنیم که بازسازگاری اجتماعی را برای مددجویان فراهم کنیم تا به زندگی سعادتمندان خودشان بازگردند.

بازدید رئیس سازمان زندان‌ها از مراکز تأمینی وتربیتی قم/ محمدی: نگاه ما به زندان‌ها و مددجویان تحولی‌وتعالی است/ ازفضای زندان‌ها باید بهره حداکثری داشت

جمعی از مددجویان در سفر رئیس سازمان زندان‌ها به خانواده بازگشتند
گفتنی است؛ در بازدید غلامعلی محمدی از زندان مرکزی قم، سالن ورزش‌های باستانی این زندان به افتتاح رسید و همچنین مرکز اشتغال نیز با حضور رئیس سازمان زندان‌ها مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
در بخشی از این بازدیدها با حضور رئیس سازمان زندان‌ها برگزار شد، 20 نفر از مددجویان شهر قم توانستند با ارفاقات قانونی و به کمک خیرین طی مراسمی آزاد شده و به جمع خانواده و جامعه بازگردند.
انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha