لزوم توسعه کارگاه‌های تولیدی برای ایجاد  اشتغال حداکثری زندانیان/ تاکید بر استفاده از تاسیسات حقوقی برای کاهش ورود مجرمان کم‌خطر به زندان

حجت الاسلام والمسلمین نورالله قدرتی معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه عصر امروز در بازدید از اردوگاه کاردرمانی و اندرزگاه زنان زندان مرکزی اراک ضرورت تداوم برنامه های حوزه اشتغال و پیگیری اولویت کاهش آمار جمعیت کیفری زندانیان را تشریح کرد.

به‌گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندانهای استان مرکزی ، این مقام ارشد قضایی همچنین در جمع زندانیان حاضر در مراسم عزاداری سالروز شهادت حضرت رقیه سلام الله علیها در سخنانی با تبیین آیات قرآنی و روایات اسلامی، تاسی از سیره زندگانی ائمه معصوم علیه السلام را عامل نجات و رستگاری انسان از گرفتاری های اجتماعی دانست .
حجت الاسلام و المسلمین قدرتی در ادامه با اشاره به وقایع پند آموز قیام حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و شهادت یاران با وفایش در کربلا اضافه کرد؛ فضای معنوی ماه محرم فرصتی بی نظیر برای بازسازی باورهای دینی در جامعه اسلامی است .
معاون حقوقی قوه قضاییه همچنین مرور زندگی حر بن یزید ریاحی را به عنوان الگوی مناسب و تربیت یافته مکتب حضرت امام حسین علیه السلام دانست و خطاب به زندانیان افزود؛ اکنون که در سایه لطف الهی و عشق و علاقه به ائمه اطهار توفیق حضور در مراسم سالروز شهادت غریبانه حضرت رقیه سلام الله را یافته اید عهد ببندید که از این فرصت مغتنم به خوبی استفاده و با توبه و پشیمانی از جرائم و معاصی گذشته مسیر سعادت آخرت، شرایط احراز عفو و زمینه بازگشت به کانون خانواده خود را فراهم کنید.
وی پس از بازدید از کارگاههای اشتغال و حرفه آموزی زندانیان از تلاش های مدیران و کارکنان زندان های استان مرکزی به خاطر ایجاد فرصت های شغلی،اجرای برنامه های فرهنگی و ارتقا سلامت روحی و روانی زندانیان و همچنین برقراری تعاملات سازنده رییس کل دادگستری، دادستان عمومی و انقلاب و سایر مسئولان حوزه قضایی در تحقق سیاست های دستگاه قضایی قدر دانی و خواستار استمرار و بهبود وضعیت تا رسیدن به هدف نهایی شد.
عضو شورای عالی قضایی کشور در ادامه حضور در مراکز تامینی و تربیتی استان از نزدیک با جمع زیادی از زندانیان دیدار و رسیدگی به وضعیت آنان به ویژه توجه به مادران زندانی به دلیل نقش اثر گذار آنان در تعلیم و تربیت فرزندان و تحکیم مبانی خانوادگی تاکید کرد.

لزوم توسعه کارگاه های تولیدی برای ایجاد  اشتغال حداکثری زندانیان/ تاکید بر استفاده از مجازات های جایگزین حبس و سایر تاسیسات حقوقی برای کاهش ورود مجرمان کم خطر به زندان
گفتنی است در ابتدای بازدید معاون حقوقی قوه قضاییه مدیرکل زندان های استان مرکزی گزارشی از فعالیت های حوزه تحت نظارت را تشریح کرد.
علی اسلام خواه در گزارش خود به اهمیت برنامه ریزی و توسعه اشتغال مولد در زندان ها به عنوان رکن اصلی فرآیند اصلاح مجرمان اشاره نمود .

این مقام مسئول یادآور شد؛ تحقق اولویت های ۱۰ گانه سازمان زندان های کشور مطابق با اسناد بالادستی و سند تحول قضایی در دستور کار است.

عضو شورای قضایی استان اضافه کرد؛ با تلاش مجموعه دست اندرکاران زندان های استان و همکاری همه جانبه مسئولان قضایی زندان های استان مرکزی در بسیاری از شاخض های ارزیابی در وضعیت مناسب و جزء استان های برتر است.

مدیرکل زندان های استان ادامه داد؛ علی رغم اقدامات موثر همچنان توسعه فعالیت ها ضروری است .

انتهای خبر /

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha