اقدامات باید منتج به بازسازگاری اجتماعی و بازگشت مددجویان به زندگی سعادتمندانه باشد

دکتر غلامعلی محمدی در جلسه شورای اداری شهرستان ابرکوه تأکید داشت: به موازات اقدامات فرهنگی و تربیتی، بهترین اقدام جهت بازسازگاری اجتماعی و اصلاح و تربیت زندانیان، توسعه اشتغال آنان است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور، دکتر غلامعلی محمدی در جریان سفر خود به استان یزد که امروز، پنجشنبه صورت گرفت، در جلسه شورای اداری شهرستان ابرکوه نیز حضور یافت.

  • گام‌های مثبت در حوزه زندانبانی

وی در این نشست با تقدیر از مسئولین شهر گفت: استان یزد دارای مردمانی نجیب، متدین، باصفا و با حسن خلق و به تعبیری یزد حسینیه ایران، استان قنات، قنوت و قناعت است و به حق این واژگان لیاقت مردمان این دیار را دارد.

محمدی در ادامه بیان کرد: امروز در حوزه زندان‌بانی، گام‌های مثبتی برداشته شده و یکی از اقدامات شاخص آن حرفه‌آموزی و اشتغال زندانیان است. باید به نحوی عمل کنیم که هم زمینه بازسازگاری اجتماعی آنان فراهم شود و هم بعد از آزادی به زندگی سعادتمندانه برسند.

  • اجرای توأمان برنامه‌های تربیتی و اشتغال‌زایی مددجویان

وی در این راستا یادآور شد: در واقع به موازات اقدامات فرهنگی و تربیتی، بهترین اقدام جهت بازسازگاری اجتماعی و اصلاح و تربیت زندانیان، فراهم کردن بستر حرفه‌آموزی و توسعه کمی و کیفی اشتغال آنان است.

رئیس سازمان زندان‌ها در بخش دیگری از نشست نیز خاطرنشان ساخت: بهره‌مندی از پابندهای الکترونیک برای زندانیانی که برای جامعه خطری ندارند و شرایط محدودسازی آنان در محدوده‌های مکانی مشخص و تحت نظارت سامانه‌های الکترونیک فراهم است، امروز درمناطق مختلف درحال اجرا است تا از آسیب‌های حضور فیزیکی در زندان در امان باشند.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha