اشتغال زندانیان در تمامی زندان ها باید ریشه دار، هدفمند و در نهایت نتیجه بخش باشد

سرپرست زندان های استان در چهارمین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال و حرفه آموزی زندان های استان گفت: در ۵ماهه امسال نتایج خوبی در مباحث اشتغال و حرفه آموزی داشتیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندانهای استان خراسان جنوبی، علی عبدی در چهارمین جلسه کارگروه اشتغال و حرفه آموزی زندانهای استان با بیان این که با کمک این کارگروه اشتغال زندانیان به نتایج امید بخش خواهد رسید افزود: ساماندهی کارگاه های حرفه آموزی در زندان ها در اولویت کاری قرار دارد و کارگاه ها با نیاز سنجی و به روز برنامه ریزی می شود.

وی ادامه داد: زندانیان رای باز برای بهره برداری از تخصص آنها توسط روسای زندان ها و بنیاد تعاون بیش از بیش مورد توجه قرار گیرند و دراعطای مرخصی به آنها هدفمند عمل کنند.

معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندان های استان گفت: لزوم ساماندهی کارگاهای اشتغال و به ویژه آرایشگاه ها و فروشگاه ها مورد توجه قرار گیرید.

نیکنام افزود: افزایش ساعات کاری کارگاه ها با نظارت و به صورت مستمر جهت بهره بری بیشتر صورت گیرید.

مسئول اشتغال و حرفه آموزی زندان های استان گفت: ۵ماهه امسال ۹۴دوره حرفه آموزی برگزار شد که ۱۴۸۱ نفر ثبت نام و تاکنون ۴۷۵نفر نمره قبولی را اخذ کردند.

بخشی افزود: با توجه به تاکید سرپرست زندان های استان دوره های برگزار شده هم از لحاظ کیفی و هم کاربردی مورد توجه قرار گرفت.

مدیر بنیاد تعاون زندان های استان گفت: در بحث اشتغال در سال گذشته رتبه ششم را داشته ایم اما در سه ماهه امسال رتبه ۱۷کشور را تا کنون اخذ کردیم.

زنگنه افزود: تا پایان تیرماه امسال ۳میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان حقوق به زندانیان پرداخت کردیم.

وی متذکر شد: خرید و فروش محصولات بین زندان ها باید ممنوع شود و از طریق بنیاد تعاون انجام شود که بنیاد موظف است ۴۸ساعت بعد وجه آن را استرداد کند.

هم چنین در ادامه مدیر عامل انجمن حمایت زندانیان مرکز استان، رئیس مرکز خدمات اجتماعی و مراقبت بعد از خروج، مدیر زندان مرکزی بیرجند، رئیس اداره ارزیابی عملکرد و بارزسی و پاسخگویی به شکایت، به ارائه پیشنهاداتی پرداختند.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha