شرایط برای سرمایه‌گذاران اشتغال در زندان‌ها فراهم است

مدیرکل زندان های استان آذربایجان غربی در جلسه شورای اشتغال زندان های استان به تشریح فعالیت های حرفه آموزی و ایجاد فرصت های اشتغال پرداخت و برای شعار "زندان بدون بیکار" به تبین برنامه های سازمانی پرداخت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی زندان های استان آذربایجان غربی، مدیرکل زندان های استان آذربایجان غربی در جلسه ای شورای اشتغال زندان های استان به تشریح فعالیت های حرفه آموزی و ایجاد فرصت های اشتغال پرداخت و برای شعار زندان بدون بیکار، برنامه های سازمانی را مورد تأکید قرار داد.

در این جلسه مدیرکل زندانها به ارائه تحلیل از آمار و رشد اشتغال آن در ماه های گذشته در زندان ها پرداخت و گفت: برای تحقق اولویت اول سازمان زندان های کشور و استقرار اشتغال مولد کار مومنانه جهادی لازم است تا نیازها را تشخصیص و با تسهیل امورات حضور کار آفرین ها در داخل مقدمات تحقق شعار عالی تربیتی محقق شود.

محمدی به اعتبار بیش از ۷۰ میلیارد تازه تخصیص یافته برای حمایت از سرمایه گذاران و کار آفرینان استان برای ایجاد اشتغال مولد در زندانها اشاره کرد و گفت: بسته حمایتی سازمان زندان های کشور را برای کار آفرینان استان تبیین کنید تا بر اساس بند "ث " تبصره ۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ ضمن معافیت از مالیات سود حاصل از فعالیت اقتصادی و تولید داخل زندانها با زندانیان از تسهیلات بانکی۴ درصد نیز بهره مند گردند.

وی ادامه داد: این اعتبارات تخصیصی در بانک های عامل آماده واگذاری می باشد و زندانها بنا به ظرفیت و نحوه مشارکت کار آفرینان سرمایه گذار در زندانها می توانند سرمایه گذاران را معرفی کنند تا تسهیلات وام با بازپرداخت ۷ ساله به جهت سرمایه گذاری برای ایجاد اشتغال در زندانها به کارآفرینان علاقه مند اختصاص یابد.

وی افزود: تمامی سرمایه گذاران در زندانها از هزینه های آب ، برق و گاز معاف هستند و همراه تسهیلات انرژی رایگان ، محل و نیروی کار آموزش دیده ارزان در اختیار قرار می گیرد .

کارآفرین

وی گفت: باید در سال مزین به تولید، دانش بنیان ، اشتغال آفرین همت خود را برای ایجاد فرصت های اشتغال زندانیان و خانواده آنها صرف نماییم تا دغدغه مسئولین امر در مورد بیکاری زندانیان و دور باطل تکرار جرم را با نگرش علمی به مقوله اصلاح رفتار از زندانها و زندانیان بزداییم .

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha