حرفه‌آموزی و اشتغال مهمترین فعالیت اصلاحی زندانیان است/ حرفه‌آموزی ۱۲۰۰ زندانی در سطح استان

مدیرکل زندانهای استان سمنان گفت: حرفه‌آموزی و اشتغال مهمترین فعالیت اصلاحی زندانیان است که در این زمینه تاکنون یک هزار و 200 زندانی آموزش دیده اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندانهای استان سمنان، امید کهربایی مدیرکل زندانهای استان سمنان در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه ایجاد حرفه آموزی و اشتغال آموزی زندانیان یکی از تکالیف سند تحول قضایی است، گفت: حرفه هایی با هدف پر کردن اوقات فراغت زندانیان در زندان و آموزش به آنها که پس از خروج از زندان بتوانند شغلی ایجاد کنند و دیگر به زندان باز نگردند، آموزش داده می شود.

وی با بیان اینکه حرفه آموزی یکی از اصول ایجاد اشتغال برای زندانیان است، افزود: زندانیان در رشته های مختلف آموزش داده می شوند و در فنی حرفه ای آزمون می دهند که با کسب گواهینامه مهارت می توانند از تسهیلات بانکی برای ایجاد اشتغال استفاده کنند.

به گفته مدیرکل زندانهای استان سمنان؛ حرفه آموزی زندانیان یکی از شاخصه های مورد نظر در جهت عفو محسوب می شود.

کهربایی با اشاره به آموزش یک هزار و ۲۰۰ زندانی استان در آموزش های فنی حرفه ای، اظهار کرد: زندانیان در ۲۸ رشته حرفه آموزی شرکت کرده اند که از این نظر استان سمنان جزو ۵ استان برتر کشور است.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات حرفه آموزی در سطح استان گفت: ۵۸ نفر در ۱۰ رشته در سطح شهرستانها شرکت کردندکه ۲۰ نفر از زندانیان به مرحله استانی راه پیدا کردند و همچنین در مرحله استانی نیز در هر رشته ۳ نفر به مسابقات کشوری اعزام می شوند.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha