بازدید کارآفرینان و صاحبان حِرَف از زندان کرج

صبح امروز در راستای اجرای دستور رئیس قوه قضائیه مبنی بر دعوت از نخبگان و کارآفرینان به زندان ها، جمعی از کارآفرینان استان البرز به دعوت مدیر کل زندان های البرز از زندان کرج بازدید کردند.

به گزارش اداره کل زندان‌های استان البرز، در این بازدید که 2 ساعت به طول انجامید کارآفرینان از قسمتهای مختلف زندان کرج مانند؛ کارگاه های اشتغال، رختشویخانه، خوابگاه ها و... بازدید کردند.

علی چهارمحالی مدیر کل زندان های استان البرز هدف از این بازدید را توسعه اشتغال مددجویان برشمرد و افزود: زندانی محصول ناکارآمدی برخی از اجزا جامعه است و در نهایت پس از آزادی باید به همین جامعه بازگردد پس اگر در حین تحمل کیفر بازاجتماعی نشود این چرخه جرم بارها تکرار می شود.

چهارمحالی با اشاره به برنامه های اجرا شده در زندان ها جهت بازتوانی زندانیان پیش از ورود به جامعه اظهار داشت: اشتغال یکی از تاثیرگذار ترین برنامه های اصلاحی در خصوص بازاجتماعی شدن زندانیان است به همین جهت یکی از اولویت های دهگانه تعیین شده از سوی رئیس محترم سازمان زندان ها ست، زیرا از دو مقوله بی کاری و فقر جلوگیری می کند که سرمنشا اکثر جرایم است.

مدیر کل زندان های البرز افزود: استان البرز یک استان صنعتی است و باید از این ظرفیت در راستای توانمند سازی زندانیان و خانواده های آنها و اشتغال این قشر به نحو احسن استفاده کرد.

چهارمحالی محدودیت منابع و فضا را یکی از عوامل موثر در کند بودن آهنگ اشتغال، اصلاح و تربیت در زندان های استان برشمرد و افزود: زیرساختهای زندان های این استان در حال حاضر آمادگی اشتغال حداکثری زندانیان را ندارد و به همین خاطر از صاحبان حِرَف، کارآفرینان و خیرین دعوت کردیم تا در این زمینه به کمک زندان ها بشتابند تا آسیب های اجتماعی استان به حداقل برسد.

مدیر کل زندان های استان، حضور و مشارکت کارآفرینان را در این بازدید مطلوب ارزیابی کرد و ابراز امیدواری نمود تا در آینده ای نزدیک این همکاری ها به نتایج درخشان و پرباری در حوزه اصلاح و تربیت زندانیان برسد.

لازم به ذکر است در این دیدار مشاور ویژه استاندار در امور زندان ها، معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندان های استان، مدیر بنیاد تعاون زندانیان استان و جمعی از مسئولان زندان های استان نیز حضور داشتند.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha